Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Flytten!!

Tänkte bara ge ifrån mig ett livstecken så ni inte tror att jag självdött i soffan!! Risken är minimal just nu. Kände mig t om  tvungen att tacka nej till att åka till Anders o Maria på nyår  för det är en hel del kvar att göra ändå. Tex var det fullt med fläckar på Emelies tapet o det blir ju betydligt billigare att tapetsera om själv! Och trots att allt är färdigflyttat är det ändå en hel del kvar att packa upp fast att Helen o Petra har plockat in en hel del.

 Jag hade bett 3 av mina killkompisar om hjälp + min pappa att bära möbler men det dök upp två killkompisar till o bar. Sånt värmer  i hjärtat att de dyker upp utan att de ens blivit ombedda för det är ju inte direkt roligt att bära möbler… Och det värmer i hjärtat överhuvudtaget när jag tänker på mina fina vänner.

När vi flyttade möblerna så hoppade jag in i Tommys bil o då säger Martin: Nu sätter du dig på en massa verktyg! Det är lugnt säger Tommy, det är hon van vid 🙂

Och barnens pappa har i stort sätt städat ur hela min gamla lägenhet.  Skönt!!  But he ows me…

25 svar

  1. Jag tittar in för att önska dig ett gott slut och ett gott nytt år

    30 december, 2010 kl. 06:18

  2. Bra!
    Då vet vi att du lever 🙂
    Underbart att få flytthjälp.
    Kram på dig!

    30 december, 2010 kl. 06:07

  3. Näe men nu måste du väl ha flyttat färdigt!?

    30 december, 2010 kl. 04:34

  4. Flytta är jobbigt, har full förståelse för att du inte hinner blogga. Ha det så bra och hoppas du får lite tid över för dig själv i Nyårshelgen.

    30 december, 2010 kl. 12:56

  5. Ha,ha, ”verktyg”..satt du bekvämt ?
    Gott Nytt År ! 🙂

    30 december, 2010 kl. 12:02

  6. Hej

    Kan du inte bjuda på en kopp kaffe i din nya lya nästa vecka ?

    Skulle hemskt gärna vilj se hur du fått det. När det gäller de 1500:- så ta det när du får råd. En flytt kostar som sagt en del oförutsägbara saker.

    Din vän

    30 december, 2010 kl. 07:43

  7. Vad snällt att han hjälpte ! Blev chockad att jag var tvungen o läsa om två gånger!

    Vänner är de bästa man kan skaffa! 🙂 Vissa vänner är bättre än blodsband!

    30 december, 2010 kl. 01:23

  8. usch för flytt:) skönt dock när man är på plats.
    Då börjar ju det roliga.

    Hoppas du har en härlig helg framför dig
    kramisar

    29 december, 2010 kl. 11:27

  9. Jag trodde nästan att du dött, men ont krut förgås inte så lätt ;). Ha nu en skön nyårsafton! kram vännen min och ett riktigt bra 2011!!!!!

    29 december, 2010 kl. 11:20

    • Bodil: I love you too!!
      Puss

      30 december, 2010 kl. 10:15

  10. va härligt att flytten går bra och det är färdigtstädat usch det är verkligen det tråkigaste med att flytta,

    29 december, 2010 kl. 09:12

  11. Låter ju helt underbart med såna vänner. Kramiz

    29 december, 2010 kl. 02:19

  12. Skönt att det går bra med flytten 🙂

    Överraskande städhjälp må jag säga…

    29 december, 2010 kl. 12:23

  13. jaså det är det du håller på med, jag har undrat
    kramar

    29 december, 2010 kl. 10:54

  14. Härligt med snällingar som hjälper till.

    29 december, 2010 kl. 10:34

  15. Åh sån hjälp är guld värt, gott nytt karto..år !!

    29 december, 2010 kl. 10:25

  16. Vilka härliga vänner du har! Det är äkta vänskap. För inte är det kul att bära möbler och hjälpa folk att flytta..
    Skönt att allt är bra med dig. Hoppas du kommer trivas bra i din nya lägenhet 🙂
    Kramisar

    29 december, 2010 kl. 09:53

  17. Nightmare

    skönt höra allt gått bra och att du lever.. 😉

    29 december, 2010 kl. 09:30

    • Nightmare: Det gick mkt bättre änn väntat i synnerhet eftersom jag varit sjuk så mkt o inte hunnit packa allt

      30 december, 2010 kl. 09:53

  18. Skönt att det gick bra för dej. Är du säker på att du måste tapetsera om, normalt slitage blir det ju i en lägenhet.

    Kram

    29 december, 2010 kl. 05:27

  19. Skönt att flytten har gått bra och att du har fått fin hjälp. Men klart det återstår en del att göra… Ta nu inte ut dig alldeles, hörru!!!

    Kram!

    29 december, 2010 kl. 01:14

  20. Skönt flytten gått bra! 🙂

    28 december, 2010 kl. 11:57

  21. Härligt! Gôtt att höra att allt går som det ska! 🙂

    28 december, 2010 kl. 11:08

  22. Undrade just vart du tagit vägen! Skönt att du är på plats i nya legenheten i alla fall – men jag tycker inte du skall avboka hela nyttårsafton även om du har mycket att göra. Gå dit, ät gott och skratta lite, och sen kan du gå hem innan tålvslaget så du är pigg att fortsätta jobba i lägenheten på lördag. Det är mitt råd…

    28 december, 2010 kl. 11:06

  23. Vad skönt att få ett livstecken.
    Och gott att du fått flytthjälp. Jag har tänkt på dig. Hoppas att det går bra med tapeten.

    Kram

    28 december, 2010 kl. 10:53

Kommentera

