Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Kommunikation

Väktaren har ett intressant inlägg på sin blogg som handlar om kommunikation. Varför vi så ofta missförstår varann. Jag tycker alltid att jag är rak o ärlig. Kanske lite för ärlig ibland men folk som inte känner mig så väl har en tendens att tycka att jag är oerhört komplicerad o då främst killar. Det är bäddat för missförstånd för antagligen är de så vana vid attt tolka budskap de får av det motsatta könet och med mig finns det inte mycket att tolka. Jag säger precis vad jag tycker,tänker o känner till de allra flesta. Vissa undantag finns men det gör det ju alltid! Jag avskyr när folk lägger en annan innebörd i mina ord än vad jag sagt,däremot har jag en tendens att tolka allt som sägs till mig. Här är verkligen ett exempel på när jag inte behandlar andra som jag själv vill bli behandlad! Men även solen har sina fläckar…Visst är man rolig som människa!!

5 svar

  1. Tack för länkningen va glad jag blir att du gillar det jag skriver! =)

    10 januari, 2011 kl. 04:36

  2. Det bästa som finns är att vara ärlig och att aldrig ljuga. En sanning förblir sanning och en lögn är en lögn. Dessutom är det lättare att komma ihåg vad man sa, när man har sagt en sanning, men svårare att komma ihåg lögnen. Det kan bli alldeles fel i längden.

    Kram/Gilla

    8 januari, 2011 kl. 11:23

  3. kikar in å säger hejhopp denna lördag..
    men du killar fattar nog bara det de vill fatta så även om du alltid är rak å tydlig går de inte hem nä det saknas helt enkelt nåt hos en karl;)

    8 januari, 2011 kl. 10:18

  4. ja, och folk är bra på att tolka in egna saker i det dom läser också

    8 januari, 2011 kl. 09:10

  5. Vi är sjukt lika på den punkten!

    8 januari, 2011 kl. 03:50

Kommentera

