Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Märk hur vår skugga!!

Moralens väktare hade med en dikt av Bellman som jag kände igen så väl och jag kom på varför:

Iofs har jag läst några av epistlarna i skolan men om det inte varit för Imperiet skulle jag inte känna igen den. Vet inte vad jag ska skylla på riktigt, att jag inte kan en svensk nationalskald bättre!?

8 svar

  1. Synd att det inte går att se klippet.

    15 januari, 2011 kl. 02:22

  2. Det är faktiskt likadant för mig, hahah! Jag hade inte heller vetat vem de var om de inte vore för Imperiet, men jag tycker faktiskt Imperiets version är den bästa!

    Sv: Ja tänk om man hade kunnat måla eller skriva så? Jag hade mer än gärna velat lära mig spela piano, men enbart för att kunna spela fur Elise;) haha

    14 januari, 2011 kl. 03:00

  3. Ping: Till och från! | krulli

  4. Åh det var länge sen, får ta och addera lite Imperiet och EBBA till min spellista i Spotify!

    14 januari, 2011 kl. 01:15

  5. Hhahaha känns som om Ama släppte värsta bomben där hahaha

    14 januari, 2011 kl. 12:34

  6. Jag kan heeeela bibeln utantill, OCH koranen, och vet allt om Sidharta Gautama (alias Buddah) å Ganesha. Jag behöver inte lyssna på Imperiet 🙂

    13 januari, 2011 kl. 09:24

  7. Så bra är den 🙂
    Kram

    13 januari, 2011 kl. 09:03

  8. jag har alltid tyckt om Bellman 🙂
    kramar

    13 januari, 2011 kl. 08:19

Kommentera

