Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Att älska sig själv!!

Att älska sig själv är att våga visa vem man är!! Ungefär så sade Bara Jag till mig. Och hon har ju så rätt!

Här i Sverige är det fortfarande ganska fult att älska sig själv och att stå för den man är men trenden är på väg att vända. Tack vare de yngre generationerna. De har inte blivit itutade jantelagen på samma sätt som en annan. Vi är alla unika o speciella o väldigt älskvärda på vårat sätt.

Jag har sagt det förut o jag säger det igen:

I Love myself

 

Det finns ingen jag skulle vilja byta med!! 

 

Det kunde ju ha blivit ett tänkvärt inlägg men jag har inte tid o så får ju du som läser lite att tänka på 🙂

21 svar

  1. Du ska älska Dig själv först och främst, innan Du kan älska andra. Så till en början kan Du låsa in Dina barn i garderoben.
    🙂
    Sedan ställer Du Dig in da nude framför spegelen, och sedan….

    Kram
    Stevie

    26 februari, 2011 kl. 02:21

  2. Nog för att jag gillar läget med mig själv men det finns alltid någon annan man vill byta med. Är det inte typiskt Svenskt att aldrig vara nöjd? 😉

    21 januari, 2011 kl. 08:39

    • Sussi: jag skulle absolut INTE vilja byta med ngn annan. Den är ju inte jag..

      21 januari, 2011 kl. 11:07

  3. krulli

    Det gör inte jag!
    Älskar mig själv alltså… men jag jobbar på det!

    20 januari, 2011 kl. 07:36

  4. ville bara rusa förbi och säga hejsan, längesedan sist men du skriver lika bra inu. jag håller med dig, man borde älska sig själv mer. men ibland är det så svårt man känner ju till allt dåligt, haha. kul att vara tillbaks. kramisar på dig

    20 januari, 2011 kl. 07:09

  5. Jag älskar mig själv massor! Mer än alla andra.

    20 januari, 2011 kl. 07:08

  6. Jag tror vi brukar göra ett tankefel. Att man är egocentrisk betyder inte att man inte bryr sig om andra, även om det finns sådana som inte gör det. Sen är ju frågan, hur skall man fixa att älska andra om man inte ens klarar att älska sig själv.

    20 januari, 2011 kl. 06:10

  7. Enligt flera socialpsykologiska undersökningar så överskattar folk i allmänhet sej själva… Dom flesta människor tror att
    – dom kör bättre bil än dom flesta bilförare
    – dom ser ovanligt unga ut för sin ålder
    – dom är en bättre kompis än dom flesta människor
    osv.
    Skulle tro att det gäller även svenskar.

    20 januari, 2011 kl. 04:52

    • D-possen: Den första vet jag att den inte stämmer, där har jag insett ´mina begränsningar men de andra två däremot! Jag o mina kompisar ÄR bättre vänner än de flesta o givetvis ser vi yngre ut 🙂

      21 januari, 2011 kl. 10:58

  8. Visst är man unik och lite speciell också. Kramiz

    20 januari, 2011 kl. 02:14

  9. Nåja, visst gillar jag mig själv, men några justeringar hade inte suttit ivägen 🙂

    20 januari, 2011 kl. 01:24

  10. Du ska älska din nästa såsom dig själv… Om man inte älskar sig själv så blir det ju inget bra då 🙂

    20 januari, 2011 kl. 11:10

    • Ama: Haha det ligger ngt i det 🙂

      21 januari, 2011 kl. 12:05

  11. Jantelagen är skriven i Metropolen Byhålan, jag lovar!
    Kram!

    20 januari, 2011 kl. 10:35

  12. Keep up the good work=)

    20 januari, 2011 kl. 10:17

  13. Vilka höga krav du ställer på dina läsare *pffft* tänka själv….
    Fast jag gillar nog att vara den jag är. Tror ingen vill byta heller, så jag fortsätter med mig ett tag till! 🙂 🙂

    20 januari, 2011 kl. 09:05

  14. Visst ska vi älska oss själva, för om inte vi gör det så kan ju ingen annan heller göra det…eller? Kramiz

    20 januari, 2011 kl. 08:41

  15. Visst är det så.. Jag älskar mig själv, jag gjorde inte det innan men nu gör jag det och jag ser mig själv med andra ögon. Visst jag är inte perfekt, men vem är det.. och att se sina brister och ändå tycka om det är att älska sig själv 🙂

    20 januari, 2011 kl. 08:21

  16. You go girl!!

    19 januari, 2011 kl. 11:53

  17. För att älska andra måste jag tycka om mig själv. Jag är unik och jag duger som den jag är.

    Jag ser mig själv i spegeln varje dag. Naken. Jag tittar på min kropp och säger att den är bra. Den duger. Hängbröst. Sladdrig mage, celluliter och rynkor. Den kroppen bär min själ. Har fött tre barn och den är fin.

    Vi är alla unika och duger som vi är.

    19 januari, 2011 kl. 11:06

    • Inna: Helt sant!! Att tycka om den man är gör oxå att man tycker om vad man framstår som

      19 januari, 2011 kl. 11:13

Kommentera

