Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Runaways

Har precis tittat på filmen om Runaways. Den var bra. Jag kán ju inte säga attt det var ngn musik jag lyssnade på direkt. De var lite före min tid. En del band som Purple o Sabbath har man ju tagit igen men Runaways tillhör inte dem. Några låtar har man ju hört som denna:

Den här var mer min tid. Och när Stevie skickade mig en låt som identifierade mig kunde han inte ha mer rätt:

Och filmen fick mig osökt att komma ihåg denna oxå som var en riktig favvo:

Älskar texten den är så jag!!

10 svar

  1. En kvinna kom in på apoteket och ville köpa arsenik. Apotekaren undrade vad hon skulle ha det till… Jo, hon skulle ta livet av sin man… – Men jag kan ju inte sälja arsenik till dig när du ska ta livet av din man! Då tog kvinnan upp ett foto ur väskan och visade det för apotekaren…. Fotot visade hennes man, naken och i sängen med apotekarens fru… – Åh, sa apotekaren, inte visste jag att du hade recept….

    22 januari, 2011 kl. 10:08

    • krulli: Haha redan hört men den är lika rolig varje gång. Tack

      23 januari, 2011 kl. 11:09

  2. har inte sett den filmen tack för filmtips!ha en trevlig lördagskväll

    22 januari, 2011 kl. 04:05

  3. Nightmare

    himla bra musik..och än verkar det finnas hopp för dig och din musiksmak..

    22 januari, 2011 kl. 12:04

    • Nightmare: Det är du som har udda musiksmak inte jag 🙂

      23 januari, 2011 kl. 12:20

  4. Oj. Här var det inte mycket jag hade hört talas om… Du har ingen ABBA att lägga ut? 🙂

    sv: När jag slutligen hade lyckats tyda din kommentar:

    ”av döma v ditt finq rim utgick coq au o du körde barqaa vimnet. hallå hall kanske?”

    så tror jag alldeles bestämt att vi sågs där i hallen?
    😉

    22 januari, 2011 kl. 10:25

  5. så det var före din tid men inte min, ha en trevlig helg nu

    22 januari, 2011 kl. 07:56

  6. Hur lyckas du alltid lägga låsta videosar?

    22 januari, 2011 kl. 03:46

  7. Tack du
    Man har ju massa idéer ha ha
    Jo de är bara bra med mig, Lita Ford är bra

    22 januari, 2011 kl. 12:17

  8. Men du har ju hittat en video på Cherry Bomb som har någorlunda kvalitet. Kul. Om du gillar dom, så kolla lite på The Donnas, t.ex. den här.

    En modern efterföljare. Sett dom live ett par gånger.

    21 januari, 2011 kl. 11:40

Kommentera

