Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Den alternativa nobelfesten!!

Snart är det dax för den alternativa nobelfesten. Det ska bli så kul. Ett av dem få ställena jag tycker är kul att gå till för att folk är sig själva o att de tar hand om varann på ett sätt som man inte kan förvänta sig på  ex Harrys. Maria o jag ska dit o då säger Carina (kompis som bor i stockholmo) till Annelie att det låter ju kul (när vi berättar om stället o folket) vi får ta o följa med ngn gång.

Du, sade Annelie det har jag redan gjort för att jag hade så mkt förutfattade meningar om stället o de blev bekräftade kan jag säga,haha!!  Hon hade skitkul men om hon åker dit igen det vet jag inte..

Roliga anekdoter därifrån:

* När Maria o jag upptäckte att vi inte hade några pengar kvar till TAXI o de flesta redan hade åkt hem för klockan var 5 på morgonen. Maria ringde och väckte sin man o bad honom komma o hämta oss. Till saken hör att de bór i Mjölby ca 4 mil ifrån Linköping. När Anders kommer dit snäll sóm han var skriker han ganska upprört: nästa gång du ringer o väcker mig så här dax är du fan singel!! Haha

 

* Ett  band spelar o de har ganska snygga medlemmar. Maria säger på skoj; Ni behöver inga groupies?

* En kille som raggade på  mig sa:  Ursäkta är inte du den där väderflickan på TV 4? Näe men jag kan ju bli om du vill svarade jag.

* Ett gäng norska bikers kom dit o jag dróg en i mitt tycke rolig norge-historia:

Vad kallas smarta människor för i Norge?

Turister!!

Haha tur att jag lyckats charma deras ”ledare” för de andra  såg inte alltför glada ut!!

* När Bodil o jag kom ut från toaletten så var det ngn som frågade  om apoteket hade flyttat ( vi jobbade på samma ställe då).

Det finns mkt mer att berätta men jag nöjer mig nu o ssomligt är ju hemligstämplat 🙂 Man har ytterst sällan tråkigt där!!

4 svar

  1. Haha vem kan ha tråkigt i ditt sällskap! 😀

    23 januari, 2011 kl. 04:26

  2. Hahaha
    Vad kul det låter!
    ibland önskar jag att jag bodde i en större stad än Småstad. Här finns inga ställen att gå ut på om man har fötterna på jorden och bara vill ha kul en kväll.

    23 januari, 2011 kl. 11:44

  3. haha jag är så imponerad att du kommer ihåg så många kommentarer. Jag är den glömska sorten och glömmer lätt alldeles för mycket..

    Men så snäll Anders var som hämtade men jag förstår hans skrikande. Fy fasiken för att bli väckt mitt i natten och sen sätta sig, trött som bara den i en bil och köra 4 mil i mörker. Imponerande av honom att han inte körde av vägen..

    23 januari, 2011 kl. 08:48

    • sussi: Det var jättesnällt o jag förstår också att han var upprörd. Skulle jag med varit

      23 januari, 2011 kl. 11:02

Kommentera

