Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Flickan från ovan!!

”Flickan från ovan” – en väldigt vacker,sorglig o känslomässig film som spänner över flera genrer. Den är allt ifrån en  psykologisk thriller med fantasyinslag till ett familjedrama.

Peter Jackson (sagan om ringen regissören) har regisserat den. Det är den 14-åriga Susie som berättar sin historia från andra sidan. En väldigt gripande film. Jag grät mig igenom nästan halva filmen. Så mycket ondska det finns därute.. Vilken känsla av maktlöshet,hopplöshet att bli utsatt för ngt som detta.

”Jag var 14 år när jag blev mördad, den 6:e december 1973”.

En ung flicka mördas och vakar över sin familj, och mördare, från himlen. Hon måste väga sitt behov av hämnd mot familjens behov av att läka sina emotionella sår.

Om man bortser från mormorns roll  så skulle nog filmen vara bland de starkaste jag sett. Allt som allt en helt klart sevärd film. Den skulle ha varit ett mästerverk om hennes roll klippts bort… Nu får den en 4,5 av 5 möjliga.

16 svar

  1. Tackar för tipset! (samlar alltid på bra film/boktips) 🙂

    26 januari, 2011 kl. 08:32

  2. det låter verkligen som något jag skulle vilja se

    26 januari, 2011 kl. 06:42

  3. Ja, jag har läst boken men inte sett filmen. Boken var verkligen gripande!

    26 januari, 2011 kl. 08:28

  4. maskrosen

    Åh den har jag med sett, helt klart sevärd =) kram

    26 januari, 2011 kl. 07:54

  5. Har varken läst eller sett 🙂

    26 januari, 2011 kl. 01:47

  6. Gun

    Jag har inte sett filmen, men läst boken, och den var fantastisk.:)

    25 januari, 2011 kl. 10:06

  7. Så kände jag med. Förstår inte vad dom ville med mormorn egentligen. Om dom försökte lätta upp stämningen eller nåt. Helt bra blev det inte trots att filmen i sig var väldigt bra

    25 januari, 2011 kl. 09:01

  8. Anonym

    Kram Stevie

    25 januari, 2011 kl. 08:25

    • Stevie: Kram tillbaks. Har saknat dig o dina kommentarer

      25 januari, 2011 kl. 09:28

  9. Fick en kommentar från Stevie ? Har du också fått någon ? Kramiz

    25 januari, 2011 kl. 08:01

  10. Hmmm….det låter som en bok jag har läst. Kan vara samma.
    Svar: Tack för att du är så snäll och vill hjälpa mig att stryka mitt i natten. Det är bara att komma hit. Avstådet är inte sååå långt! 🙂

    25 januari, 2011 kl. 07:51

  11. Hallo Sunshine ! Du har hunnit med mycket !
    Ang. filmen..vad har du emot mormor ? Jag har inte sett filmen än, men det verkar vara en spännande rulle.

    25 januari, 2011 kl. 07:44

  12. Ja, verkligen en bra film. Gjorde dock inte boken rättvisa, men det gör aldrig en film tycker jag.

    25 januari, 2011 kl. 07:43

  13. Ja jag tyckte dte behövdes en ny utmaning i bloggvärlden 🙂

    25 januari, 2011 kl. 07:00

  14. Kanske man skulle se den filmen då. Kramiz

    25 januari, 2011 kl. 01:31

  15. Låter som en mycket sevärd film! Tack för tipset!
    Kram!

    25 januari, 2011 kl. 01:31

Kommentera

