Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

I´m alive!!

Näevars det blev inte så sent igår. Vi var hemma redan vid halv 3. Måhända att åldern har tagit ut sin rätt… Men Tommy var värre än mig o Maria. Han åkte redan vid 1 för han hade så ont i ryggen. Eller var det min uteblivna pensionsförsäkring som låg bakom 😉

Barnens pappa var ju här inatt för att ha hand om barnen. När han åkte imorse sade han: Ja tack för att jag fick ta hand om barnen…

– Ja egentligen så borde du ju tacka för det sade jag.

Hur kan man vara så urbota blåst att HAN  tycker att JAG ska tacka honom för att han haft sina egna barn?! Det finns inte på kartan ens!! Det är ju inte precis som att vara barnvakt!! Vilka puckon det finns!! Trots att jag absolut INTE vill ha honom tillbaka i mitt liv gör jag det bästa jag kan för han ska upprätthålla en någorlunda bra kommunikation med barnen. Annars hade jag nog bett honom dra förlängesen.

Imorse skulle jag berätta att jag fick gå in som support för de tyckte jag var ganska kul. Det sade jag direkt att jag var eftersom det var halva priset för dem. De bara skrattade åt mig o sa ja just det ja.

När jag berättade det för barnens pappa så var hans kommentar: jag hoppas du inte köpt en av deras t-shirts oxå tjurigt o vresigt.

– Näe jag köpte bara en dekal till bilen svarade jag. Maria höll på att pissa på sig av garv…

Så jäkla trist att berätta ngt man tycker är kul o bli bemött med elakheter!!

Och förfesten ska jag nog inte ens nämna men jag gör det ändå. Maria visade (helt anständigt) hur man gör när man dansar magdans MEN så var inte fallet med en gammal kompis till oss som vi inte sett på 20 år som var med. Hon sparade inte på krutet i sin magdans om man säger så…Haha. En del blev väl lite smått chockerade!!  Men Maria o jag har sett det mesta när det gäller henne!!

11 svar

  1. Låter som en skojig förfest 🙂
    Pappor som säger att dom sitter barnvakt till sina egna barn finns det några här och där.. Har hört fler omkring mig som säger så? Lite pinsamt faktiskt..

    1 februari, 2011 kl. 08:40

  2. Du behöver inte gå på en charmkurs, Du är kärleken personifierad, men Ditt ex skulle behöva vård på psyken 🙂

    1 februari, 2011 kl. 12:46

  3. Förresten, kom att tänka på en sak.
    Hur gick det med den där party pinglan Ditt ex (barnens far) skulle flytta hem till Last Year? Ja hon som vill vända barnen emot sin mor samt giftmörda henne?!
    Är Xet fortfaranda ihopa med detta nördiga bombnedslag?

    Kram
    Stevie

    PS! Tror int ho had ku giftmörda Dig
    Du jobbar ju där Du jobbar
    🙂

    1 februari, 2011 kl. 09:36

  4. Wow! Ända till tre! Undrar när jag orkade det senast…
    🙂

    31 januari, 2011 kl. 10:33

  5. Det är bara att beklaga. Idag kommer min son, min tur att få ha honom i 14 dagar. Så underbart härligt. Kramiz

    31 januari, 2011 kl. 01:50

  6. Fullt ös med andra ord i helgen?

    31 januari, 2011 kl. 01:28

  7. God Morgon!
    Låter som ni hade en bra kväll 🙂
    Kul att det funkade med pappan med.

    Kram

    31 januari, 2011 kl. 05:58

  8. Trots exet ser du ut o ha haft kul – de huvudsaken! 😀

    31 januari, 2011 kl. 02:53

  9. Du har fått ett MAJL från mig.
    🙂

    30 januari, 2011 kl. 11:15

  10. Tycker han borde vara Tacksamm
    att han fått ”Passa” sina barn.
    Ja egentligen borde han betala Dig 150 spänn i timmen
    för att har fått vara med dom, anser jag i varje fall.
    🙂

    30 januari, 2011 kl. 10:48

    • Srevie: Ungefär så tycker jag med

      30 januari, 2011 kl. 10:54

Kommentera

