Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Säng,säng,säng..Sova,sova säng, säng, säng

Nu har jag snott igen. Denna gång av Nillan på nätet.
Stämmer beskrivningen av sovställning in på dig ? På mig stämde den väl..Jag sover som sjöstjärnan med det undantaget att jag bara har en arm upp. Det kanske är det som gör att jag älskar att stå i centrum…


Vilken sovtyp är du?

1. Fosterställning

Fosterställning är den vanligaste sovställningen. Av de 1000 testpersonerna sov hela 41% på det viset, varav mer än dubbelt så många kvinnor som män.
De som kryper upp i fosterställning beskrivs som tuffa på utsidan men känsliga i hjärtat. De kan vara blyga när de först träffa någon, men slappna snabbt av.

2. Som en stock

15% av testpersonerna sov liggandes på sidan med båda armarna ner utefter sidorna.
Dessa personer beskrivs som lättsamma, sociala människor som gillar att vara en del av gruppen. De har lätt att lita på främlingar men kan vara lättlurade.

3. Längtar positionen

13 procent av testpersonerna som på sidan med båda armarna ut framför sig.
Det anses tyda på en öppen karaktär, men som samtidigt kan vara misstänksam eller cynisk. Personer som sover på detta vis är långsamma med att bestämma sig, men när de har fattat ett beslut går det inte att ändra det.

4. Soldatpositionen

Åtta procent av testpersonerna valde att sova liggandes på rygg med båda armarna vis sidorna.
Människor som sover i denna position är i allmänhet lugna och reserverade. De tycker inte om att göra väsen av sig, men ställer höga krav på sig själva och andra.

5. Fritt fall positionen

7% av testpersonerna sov på detta sätt, på mage med händerna runt kudden och huvudet vänt åt sidan.
Dessa personer beskrivs som sällskapliga och fräcka, men med en tendens att vara nerviga och sköra. De gillar inte kritik, eller extrema situationer.

6. Sjöstjärnepositionen

5% sover på detta vis. De ligger gärna på rygg med båda armarna upp runt kudden.
Dessa personer har lätt att få många och goda vänner eftersom de alltid är beredda att lyssna till andra, och erbjuda hjälp när det behövs. De tycker i allmänhet inte om att vara i centrum.

18 svar

  1. Jag sover i fosterställning! 🙂

    5 februari, 2011 kl. 04:47

  2. Okey, men Du lyser upp Februari natten
    och värmer oss i kylan med Dina inlägg.
    🙂

    4 februari, 2011 kl. 11:17

  3. Har Du sovit över Dig,
    inte ett inlägg här på flera dagar,
    vilket känns som veckor.
    😦

    Skärpning Kloppan!
    😦

    Kram
    Stevie
    🙂

    4 februari, 2011 kl. 05:59

    • Stevie: Jag samlar tid o kraft 😉

      4 februari, 2011 kl. 10:31

  4. Nu föstår jag varför jag far runt i sängen hela nätterna, jag vägrar bli annalyserad. Har en grej till dig inne hos mig.

    2 februari, 2011 kl. 02:54

  5. Jag är en frittfallsovare men jag vete katten om det stämde så bra in på mig?

    1 februari, 2011 kl. 08:45

  6. Min ställning finns inte med.
    Sätt Dig i Yogaställning med benen,
    och lägg Dig ned på rygg.
    Händer ibland att jag i sömnen,
    lyfter bägge armarna som sjöstjärnan.
    Vaknar sedan upp av att höger arm är bort domnad,
    och vänster arm inte långt efter.
    Gissa om det är jobbigt.

    Kram
    Stevie

    1 februari, 2011 kl. 08:13

  7. Jag sover huller om buller. Ofta med nacken i vinkel mot sänggaveln. Har ofta nackspärr…
    🙂

    1 februari, 2011 kl. 06:53

  8. helgen är hemligt eftersom det är något jag i dagsläget inte kan avslöja 🙂

    1 februari, 2011 kl. 06:30

  9. Åhh, jag har en bok om det ”Nattens kroppsspråk” (eller något sådant. Den är jätteintressant för den tar även upp hur vi samsover (med vår ev partner alltså..). 🙂

    1 februari, 2011 kl. 06:09

  10. Jag som sover i framstupa sidoläge då???Förberedd om något händer???? Kram

    1 februari, 2011 kl. 04:55

  11. Ojdå, jag blev visst en 4:a 😉

    Kram

    1 februari, 2011 kl. 04:21

  12. Sover som i fosterställning men med båda armarna neråt. Kramiz

    1 februari, 2011 kl. 03:34

  13. krulli

    Jag ligger inte still alls så jag sover nog i alla mer eller mindre 😉

    SVAR: Ja det tyckte jag fastän magen är större än den någonsin varit tror jag. Blir lite pepp också!

    1 februari, 2011 kl. 02:28

  14. Japp – beskrivningen stämmer. Fosterställning.

    1 februari, 2011 kl. 12:04

  15. jag är nummer ett 🙂

    1 februari, 2011 kl. 10:50

  16. I fosterställning.

    Kram/Gilla

    1 februari, 2011 kl. 10:13

  17. Jag sover som du samt fritt fall. Somnar oftast på mage och vaknar på rygg.
    Så jag är fräck och gillar att stå i centrum =)

    1 februari, 2011 kl. 09:50

Kommentera

