Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Skulle du vilja ha ett annat liv?

Malin har en intressant frågeställning på sin blogg.

 Med den livserfarenheten man har idag borde man varnat sig själv om man kunnat  när man var ung?  Kanske för vissa saker men trots att mitt liv har kantats av otäcka saker o nuförtiden innehåller obehagliga överraskningar så skulle jag inte vilja byta liv med ngn! .Jag skulle inte ens önska  min värsta fiende en del av det jag varit med om men om jag inte skulle varit med om det jag varit så skulle jag ju inte vara den jag är idag and I´m  really really  a EGO-girl som Ellis säger, haha!

Visst önskar jag ganska ofta att mitt liv gestaltat sig på ett annat sätt Det hade troligtvis kostat mindre bekymmer o ibland (ganska ofta faktiskt) hatar jag mitt liv! Men det är ju det som jag har o det som format mig till den jag är… Och trots att jag emellanåt avskyr mitt liv o saker däri så älskar jag mig själv! (nu fick jag det sagt igen, lite tjatig är jag men jag skyller väl på åldern 🙂 )

11 svar

  1. Visst önskar man alltid att vissa saker gått anorlunda eller att vissa val inte gjorts men samtidigt är det dom tillfällena som hjälpt till att forma den man är idag. Och idag trivs jag rätt så bra med mig själv.. 🙂

    6 februari, 2011 kl. 10:31

  2. De så de skall vara! Love your self ❤

    5 februari, 2011 kl. 09:46

  3. Du är en fantastisk människa som har din positivism kvar trots alla motgångar. Jag fattar inte hur du orkar alla gånger, men din reservtank måste vara djup.
    Inte heller jag vill direkt ändra på nåt i mitt liv, men jag skulle kanske ha gjort vissa andra val om jag fick möjligheten att göra om nåt. Jag skulle till exempel inte ha litat på somliga och dissat andra – utan tvärtom.

    Kram!

    5 februari, 2011 kl. 03:08

    • Tofflan: Det är av sina misstag man lär sig synd att de må´ste vara så jäkla dyrköpta ibland

      5 februari, 2011 kl. 07:47

  4. Någon gång tänker man väl att man skulle velat ha ett annat liv utan dessa sprutor varje dag. Kramiz

    5 februari, 2011 kl. 12:55

  5. Skulle inte för fem öre vilja byta bort mitt liv, allt som händer , händer av någon anledning och skapar den man är!

    5 februari, 2011 kl. 12:30

  6. jag skulle nog vilja kunna ändra på vissa saker, det är lite för mycket ibland liksom, men visst allt som varit har ju format mig till den jag är så…..fast vem vet hur jag varit om det varit annorlunda, jag hade kanske varit supertrevlig 😀
    kramar

    5 februari, 2011 kl. 12:28

  7. Jag håller med dig – många stunder har jag hatat mitt liv och det kommer att fortsätta att komma stunder då jag hatar mitt liv – samtidigt skulle jag inte vilja ha någon annans liv! Jag skulle inte ens vilja vara utan alla tuffa upplevelser – de har lärt mig det jag vet… Det enda jag önskat varit annorlunda är att jag skulle velat känna mina föräldrar som vuxen, prata vuxenkonversationer, se dem glädjas över sina barnbarn… Nu blev det inte så – och det är en del av mitt liv.

    Kram!

    5 februari, 2011 kl. 12:12

  8. Får nog hålla med dej där. Hur hemskt det än känns ibland skulle jag nog inte vilja byta ut det jag varit med om och är med om.

    Kram

    4 februari, 2011 kl. 10:40

  9. Jag skulle inte vilja byta bort mitt liv för allt i världen.
    Visst, lite mera fritid, och lite mera pengar vore inte fel.
    Men å andra sidan så är det kanske intensiteten och glädjen av att ha råd med lite mera än det nödvändigaste som gör mitt liv så bra som det är.

    4 februari, 2011 kl. 10:37

  10. Kunde jag förändra mitt liv vet jag inte om jag skulle vilja det, men skruva tillbaka tiden till vissa moment i livet, och ta vara på de chanser och erbjudanden jag fick. Men jag fick kalla fötter de gångerna och sumpade allt.
    😦

    4 februari, 2011 kl. 10:31

Kommentera

