Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Alla hjärtans dag!!

Det var en snygg karl som kom inrusandes från blomaffären med blommor till mig idag. In my dreams iaf 🙂 Ja han kom ju iofs in på apoteket men inte med några blommor till mi men man kan ju inte få allt har jag hört 🙂 Det fick mig att tänka på alla hjärtans dag för några år sen. En jobbarkompis till mig fick en blomleverans till jobbet o gud vad vi spekulerade vem det var ifrån när hon vägrade att tala om det..

 Senare fick vi reda på att det var från hennes son. Gulligt va!?

 Så i år tror jag bestämt att jag ska skicka en blomleverans till mig själv så de andra får lite att prata om 🙂

31 svar

  1. Godmorgon Du sköna Höna♥
    Eeh, jag menar Kloppa 🙂 ♥

    12 februari, 2011 kl. 10:13

  2. Haha, så smart !!! Jag kommer ihåg en gång när mitt ex hade åkt hem på lunchen och köpt blommor och ställt på köksbordet.

    Det första jag sa när han kom hem var ”du menar inte att du satt och körde 3 mil för att blommorna skulle stå där när jag kom hem” gud va onödigt 🙂

    tacksamt att göra nått för mig :=)

    11 februari, 2011 kl. 02:08

  3. Vilken gullig son! Jag fick blommor häromåret via blombud när Magnus var på jobbet och jag var hemma med nyfödda Benjamin, han hade undertecknat Per sempre vilket betyder För alltid på Italienska, men när min svåger fick syn på kortet så sa han upprört: Vem är Per Sempre?? Lite kul tycker jag…
    Kram

    11 februari, 2011 kl. 08:36

  4. Vore trevligt att få blommor på jobbet…det händer inte för ofta! kramiz

    11 februari, 2011 kl. 05:32

  5. Hahaha så smart!! 😀

    När jag brukar få blommor frågar folk bara om ja tatt hem dem från jobbet… yeeey romantiskt… de förstör allt 😦

    11 februari, 2011 kl. 04:54

  6. SVAR: Jadå, det gick bra! Inga problem! Datorn fick sig en genomgång också och DET är ju dubbelt bra! 🙂

    11 februari, 2011 kl. 12:12

  7. Detta är WP och den adressen jag ska använda i framtiden. Den jag har betalt för. Har det blivit något annat så har det blivit fel. Förlåt om jag förvirrar dig!

    10 februari, 2011 kl. 11:53

  8. Då är man ju säker på att man får en. Dessutom, som jag brukar säga: Gillar man inte sig själv är det svårt att gilla andra. Man behöver muntra upp sig ibland.

    10 februari, 2011 kl. 10:56

  9. När orkidéen har blommat ut kan du klippa bort nedvissnade stänglar och placera plantan ljust (men tänk på att orkidéer inte trivs i stark sol). Vattna sparsamt under viloperioden. Använd orkidéjord, orkidénäring och stora transparenta krukor för omplantering. Var försiktig med orkidéens rötter.

    Ovanstående har jag snott från nätet. Jag har inte speciellt stora krukor, men de ska vara genomskinliga. Jag har alltid ytterkruka också. Vattnar dom en gång i veckan och genom krukan, men inte för mycket.

    Om du undrar vidare, går det att Googla. Det finns massa svar där.

    Kram/Gilla

    10 februari, 2011 kl. 09:43

  10. va gulligt av sonen,
    jag brukar aldrig få nåt men jag ger alltid mina barn nåt speviellt på alla hjärtans dag!

    10 februari, 2011 kl. 09:27

  11. Ja vilken toppenidé!
    Tack för namnförslagen 🙂

    10 februari, 2011 kl. 09:11

  12. Se i så fall bara till att täcka alla bakvägar, så det inte blir för min kollega som gjorde så och dagen efter ringde blomsterhandeln för att reda ut någon liten detalj, bara det att hon talade med receptionisten… 😉

    10 februari, 2011 kl. 09:01

  13. Vad läckert!

    När jag fyllde 19 och Anders var FN-soldat på Cypern, då när jag kom hem hängde det 19 röda rosor på dörren. Sååå fint!
    Sen dess har jag nog blivit för gammal 😉

    10 februari, 2011 kl. 08:43

  14. Hahahaha! Jag trodde att det var ett ord, som var dött och begravt för lääänge sen!

    Hälsningar och kram från Den Fläppa! 🙂 🙂

    10 februari, 2011 kl. 08:16

  15. Helt rätt tänkt!

    10 februari, 2011 kl. 07:39

  16. hahaha – ja, det skulle man göra, skicka lite blommor åt sig själv 🙂
    kramr

    10 februari, 2011 kl. 07:27

  17. Du för be en läcker granne komma in i egen hög person och överlämna något läckert till dig! En negligé kanske?
    Om nu någon vet vad det är…….. 😉

    10 februari, 2011 kl. 06:48

  18. naw vad sött… ag är glad om jag ens får träffa min sötnos på alla hjärtans dag… kanske efter jag sa jag ville ha något för 10 000 😛

    10 februari, 2011 kl. 06:45

  19. Nej nakenhund går inte heller för henne… Det är något med hundarnas hud (hon har haft nakenhund) som hon reagerar på. Väldigt konstigt.

    10 februari, 2011 kl. 06:34

  20. Hahaha…vilken bra idé!
    Kram på dig!

    10 februari, 2011 kl. 06:16

  21. Det var väl smart av henne? Gör du detsamma, så får dom nåt att grunna på. :-).

    Svar: Det är väl härligt med impusiva människor!

    Kram/Gilla

    10 februari, 2011 kl. 05:46

  22. Jag vet Ditt namn,
    jag vet Ditt skonummer.
    🙂
    Enda jag inte vet är på vilket Apotek i vilken stad jag skall kunna Terorisera Dig.
    🙂

    10 februari, 2011 kl. 05:38

  23. Haha Skicka blommor till sig själv det var en bra ide–Visst är det tråkigt.Man blir så frusterad av att de inte vet vad som är ditt och mitt.
    Kram!

    10 februari, 2011 kl. 05:11

  24. Vilket Apotek jobbar Fröken på då?
    🙂

    10 februari, 2011 kl. 04:51

    • Stevie: Haha har du tänkt offra dig om du visste eller 🙂

      10 februari, 2011 kl. 05:18

  25. Nej jag har inga hundar – min tjej är allergisk.

    10 februari, 2011 kl. 04:15

  26. krulli

    Oh, vad spännande och vad omtänksamt mot dina arbetskamrater.
    De läser inte din blogg?

    Jag har fått en sån leverans en gång, jösses 7 st röda rosor som nog var en meter höga!
    *Drömsk*

    10 februari, 2011 kl. 03:32

    • krulli: Det är bara en av dem som läser den regelbundet. Sen är det några som läser ibland o vissa aldrig. Visst är det fint med drömmar

      10 februari, 2011 kl. 03:45

  27. Nice nice! Måste vara väldigt kul med överraskningar 😉

    10 februari, 2011 kl. 03:29

    • Robert: En flicka får göra vad hon kan 🙂

      10 februari, 2011 kl. 04:14

Kommentera

