Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

I Guds namn?!

Nu skrivs det mycket om olika religoner på en del bloggar och religon är något som alltid har berört oss starkt. Stevie har ett jättebra inlägg om det o hur man i Guds namn kan missbruka det mesta!! Krig,pedofili,misshandel,mord mm mm. Riktiga fanatiker är folk som inte kan tänka själva o stå för vilka de är o vad de har för åsikter. De gömmer sig bakom en tro. Och här menar jag ALLA religoner!

 Och i många fall gömmer sig den manliga delen av befolkningen bakom Gud för att kunna förtrycka kvinnan för att ha ett så bekymmersfritt liv som möjligt… Och om ni inte förstår vilka jag menar så är det främst islamisterna jag tänker på i det fallet. Många som inte känner mig tror att jag är rasist men det är långtifrån sanningen..

Jag gillar  inte ”rättrogna”. De utför bara ett förtryck i skydd av Guds namn..Och även det gäller ALLA religoner!!

9 svar

  1. de skam o gömma sig bakom en tro o göra så jävla mkt fel som de gör

    13 februari, 2011 kl. 11:17

    • Ellis: Japp håller mmed dig

      14 februari, 2011 kl. 11:26

  2. Religion i sig är något bra, tycker jag. Men de som utnyttjar människors tro i syfte att utöva makt är förtryckare i mina ögon. Tyvärr har makt och religion gått hand i hand vår historia och människors rädsla för vad som följer efter döden utnyttjas.

    13 februari, 2011 kl. 07:33

  3. Jag anser mej vara ateist, eftersom jag inte kan finna något meningsfullt med religionerna. Som du vet har jag just läst en bok om folk, som tror på islam. Deras sätt att tycka att hedersmord, inte är mord, gör mej bara galen. De har så många konstiga saker för sej, som det hemska kvinnoförtrycket. Det här blir också mitt svar på ditt inlägg i min blogg.

    Kram/Gilla

    13 februari, 2011 kl. 12:42

    • Gilla: Ja de rättfärdigar mkt med religon..

      13 februari, 2011 kl. 01:36

  4. Finns inget som är så farligt som religioner. När det går så långt att det blir fanatiskt.
    Dom tror att dom kan göra hur som helst och sedan gömma sej bakom religionen.

    Kram

    13 februari, 2011 kl. 07:09

  5. Så sant, så sant! Bra skrivet! kramiz

    13 februari, 2011 kl. 06:03

  6. jag läste även Stevies inlägg och håller med både honom och dig
    kramar

    12 februari, 2011 kl. 10:48

  7. ALLA religoner är ett rent helvete – bokstavligt talat – som jag ser det.

    I o f s så kan jag ha fel i det – men det ”vet” jag att jag ej har.

    12 februari, 2011 kl. 09:56

Kommentera

