Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Som man behandlar andra blir man behandlad själv!!

Min mamma kan konsten att vara ganska elak när hon är full. Hon sade till Filip förut idag:
 Vad fet du blivit igen!!

Varpå han svarade: Har du kammat dig idag eller!?

Tyckte att det var ett var ett väldigt bra svar!! Lagom drygt sisådär!!

12 svar

  1. haha klockrent svar! Tycker inte en vuxen människa ska säga på det sättet till ett barn..

    16 februari, 2011 kl. 07:52

  2. Drygt, men Filip är väl inte fet!?

    13 februari, 2011 kl. 11:19

    • Ellis: inte fet men han bliir lite mullig på vintern

      14 februari, 2011 kl. 11:15

  3. Hur kan man säga så till ett barn, fast om du tror det händer igen så har jag en dräpande kommentar på lager han kan använda. ”Jag är fet, du är ful, jag kan banta.”

    13 februari, 2011 kl. 05:09

  4. Smart gosse! Var kan han ha fått sin rappa käft ifrån? Inte från mormor dock, för det var lågt sagt det hon sa. Men får generationen emellan, skulle jag gissa! 😀

    Kramen!

    13 februari, 2011 kl. 03:00

  5. Fult skulle det vara.

    13 februari, 2011 kl. 12:26

  6. Så fukt sagt, hoppas hon får blåser på tungan. Kramiz

    13 februari, 2011 kl. 12:25

  7. Det är ju inget vidare att höra. Det behöver inte någon som är full säga och inte någon som är nykter heller! Men hon fick ju ett bra svar som tåldes att tänka på … hahaha!

    13 februari, 2011 kl. 08:50

  8. Kunde han inte komma på nått värre att svara henne?
    Fy vad elakt av henne, hoppas han inte bryr sej om vad hon säger på fyllan.

    Kram

    13 februari, 2011 kl. 07:15

  9. Vill du bli dagens blogg?
    Passa på att gå in och anmäl dig!

    De pågår även andra tävlingar så anmäl dig och ha chansen att vinna fina priser:)

    eller kanske Följa varann på bloglovin?
    Eller ställ en fråga i min ”bloggsvarsruta” och bli länkad!
    (obs ställer ni en fråga som redan är ställd raderar jag dem och ni blir då inte länkade)

    13 februari, 2011 kl. 12:25

  10. Så säger man väl för 17 inte till ett barn?
    Okey jag sa det samma till min systerson Oscar för många herrans år sedan. han vart småfet och ville ha badbyxor,
    Du behöver inte badbyxor utan en åtsmitande baddräkt sa jag. Det blev badbyxor, då han började träna kampsport. 🙂
    Men till skildnad från Din mamma, var jag nykter.

    12 februari, 2011 kl. 11:52

    • Stevie. Näe det tycker jag absolut inte att man gör

      13 februari, 2011 kl. 12:35

Kommentera

