Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Lågt,lägre eller lägst?!?!

Emelie fyllde ju år igår så idag ska de åka hem till farmor o farfar för att äta middag o få paket. Jag är ju givetvis inte välkommen pga de brev jag skickat ddär jag säger att de är dåliga föräldrar o farföräldrar. Funderar ganska starkt på att följa med idag då barnens gammelfarmor är där o de har hemlighållit allt för henne. Bara för att jävlas!! Inte så att jag skulle tala om ngt för henne men de skulle ju vara tvungen att bjuda mig på mat o vara trevliga mot mig.  Men jag tänker inte sjunka till samma nivå som dem.

 Barnens pappa ringde precis o bad mig ha dem klara halv tre. – Asså jag skiter i det sa jag. Är det så viktigt för honom att barnen kommer i tid får han väl komma hit o göra dem iordning (farfar blir galen om de inte är i tid). Emelie får man ju ringa o tjata på ungefär en 4 ggr innan hon kommer för det är ju roligare att vara ute med kompisar. O jag tjatar mig ju blå i huvudet på henne annars så lite kan han ju göra själv!! Det är ju likadant om han hör ngt hon gör som inte är bra eller om hon är ”försvunnen” vem tror ni får åka o leta?! Prata med henne för det mesta? Han steppar ju in ibland men vem är det som har det dagliga ansvaret!? Vem är det som är sjuk o behöver lite avlastning? Av hans o hans föräldrars agerande kan man ju tro att det är han. Baarnen får ju inte ens sova där samtidigt!!

 Det han gjort sina barn det är klart att det yttrar sig på ngt vis o jag är ingen jävla SUPERMAMMA med oanade talanger. Fan jag gör så gott jag kan men just nu räcker inte det. De har ju lärt sig hos honom att de inte behöver hålla iordning på ngt, inte behöver göra läxor, att man inte behöver vara aktsam om saker, inte behöver byta skitiga kläder, inte behöver borsta tänderna  mm mm. Ja de har säkert lärt sig bra saker också men just nu är jag lite negativ!!  Kan man knulla o ta risken att det blir barn får man fan ta sitt ansvar sen. Nåt han bara gör när det passar honom o inte kostar så mkt ansträngning…

JAG VET ATT DU LÄSER OCH DET ÄR JU BARA BRA ATT DU GÖR OM JAG MISSAR O SÄGA NGT MENAR JAG!! Kan man inte stå för vad man gör ska man inte göra det!!

11 svar

  1. Ord och inga visor! Bra ord dessutom..
    Är man pappa är man det på heltid och inte när det passar en själv..!!

    16 februari, 2011 kl. 07:38

    • Sussi: Du har så rätt

      16 februari, 2011 kl. 08:11

  2. Skön du är, jag hoppas för barnens skull att han tar sig i kragen, barnen är ju fan två liv man skall va varsam om!

    13 februari, 2011 kl. 11:26

  3. Det är så lågt att det är ofattbart. Att vuxna inte fattar att det är barn som drabbas!
    Mina barn vägrar träffa sin farmor och hon får skylla sig själv att hon försatt sig i den situationen.
    Ibland är det bättre att ha ensam ansvar för barnen 24/7. Även om det är tufft, men då slipper barnen bli besvikna på en förälder som alltid sviker.

    Tell me all about it!

    Kram

    13 februari, 2011 kl. 07:37

  4. Kan bara hålla med dig. Kan inte förstå att man inte vill ha sina egna barn hos sig. Kramiz

    13 februari, 2011 kl. 07:34

  5. grattis till Emelie, är det 14 hon är nu då?
    ord och inga visor, bra Kloppan
    kramar

    13 februari, 2011 kl. 06:08

  6. Jag tycker allt att du skulle åkt med bara för att!!

    Kram

    13 februari, 2011 kl. 04:32

  7. Så tråkigt att du har det så med din fd. man och hans föräldrar. Kan de inte tänka lite mer på barnen? Det är ju de, som är morgondagens föräldrar och mor- farföräldrar.

    Kram/Gilla

    13 februari, 2011 kl. 03:57

  8. Att jobba i motvind med en frånvarande pappa som tycker allting ska vara på hans villkor och promisser måste vara vidrigt och jävligt frustrerande. När han dessutom har föräldrar som inte är bättre, fy, det måste vara hemskt. Jag är övertygad om att du är en jättebra mamma och sitt bästa är allt man kan göra.
    Kram

    13 februari, 2011 kl. 03:11

  9. Alla barn har två föräldrar. Om båda är i livet är det bra om man kan samarbeta – för barnens skull, förstås. Men jag förtår om det är liiite svårt i vissa sammanhang, särskilt som den äldre generationen inte direkt föregår med gott exempel.

    Heja Kloppan!
    Kramen!

    13 februari, 2011 kl. 02:58

  10. Haha, nej det var nog inte så han hade tänkt.

    Ja, det är tufft jobb, men värt det 🙂

    13 februari, 2011 kl. 02:21

Kommentera

