Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Nu är jag heligt förbannad!!

Emelie skulle egentligen haft utegångsförbud idag för en sak hon gjorde igår. Men jag gav henne ett förtroende att få vara ute mot att hon skulle komma hem klockan sju. Vilket hon bröt (hon kom precis hem o kl är åtta). Ringde till barnens pappa förut o sade till honom att nu fick han jävlar i mig ta lite ansvar.

-Ja jag ska prata med henne, sa han.

– Det var inte enbart det jag menade,sa jag. Du får väl komma o hämta henne här en gång i veckan o åka o fika eller nåt. Du är iaf hennes pappa.

– Och du är hennes mamma. Lås in henne på rummet!!

Jävlar i min låda vad förbannad jag blev o fortfarande är. Bara vrålade i telefonluren att knulla går ju tydligen bra men resten.. Och jag vet att det var dumt sagt men som sagt jag är lite impulsiv ibland men jag står för det jag säger iaf.

24 svar

  1. Trots att du kanske inte skulle ha sagt det så var det nog ändå skönt att få det sagt. Eller har jag fel? 😉

    16 februari, 2011 kl. 07:42

  2. Vad är det för fel på honom undrar jag? Vill säga VÄL RUTET till dig. Ibland behövs det lite ryande. Kram.

    15 februari, 2011 kl. 08:07

  3. Får hoppas att det tog skruv och han bättrar sig.
    Ja, jag hör hur ironiskt jag låter. Men man kan ju hoppas. 😉

    14 februari, 2011 kl. 09:35

  4. maskrosen

    Man har faktiskt all rätt att bli förbannad! Och dessutom var det helt och fullt sanningen det du sa! kram

    14 februari, 2011 kl. 06:33

  5. det är inte lätt att vara förälder alla gånger och jag förstår din ilska
    kramar

    14 februari, 2011 kl. 05:39

  6. Kan bara säga, tur att alla inte är såna pappor. Kramiz

    14 februari, 2011 kl. 01:22

  7. Ibland känns det oerhört bra att bara få säga sådant man inte borde i ett tonfall som inte passar sig!!
    Kram!

    14 februari, 2011 kl. 12:16

  8. Jädra dumt svar att låsa in henne… MORR! 😈

    Kram!

    14 februari, 2011 kl. 12:04

  9. Att säga saker när man är förbannad är lite av min speciallitet tyvärr, fast jag har blivit bättre med åren… Min äldsta son var otroligt jobbig under några år och hans pappa, som jag då äntligen hade lämnat, gjorde inte mycket för att hjälpa till…
    Kram

    14 februari, 2011 kl. 09:30

  10. Jag förstår din ilska.
    Och när man är arg så hoppar det grodor ur våra munnar. Kanske menar vi inte allt…men lite sanning är det allt 😉
    Hoppas att det löser sig med bråkstakarna.
    Ja…och då menar jag Gubben OCH ungdomen 🙂
    Kram på dig!

    14 februari, 2011 kl. 08:52

  11. Vet precis hur det är, så hade jag det en period med mina barns pappa med.
    Nu är han som tur e gift med världens underbaraste människa, så det finns trots allt hopp.
    Kramar

    14 februari, 2011 kl. 07:51

  12. Tonårsbarn är upproriska 😀 Det går över …. hehehe.

    14 februari, 2011 kl. 07:35

  13. Ja skulle me låsa in än o gå ut o fika då hon är olydig…. förlåt..

    13 februari, 2011 kl. 11:29

    • Ellis: Alla barn är ju speciella men efter vad mina varit med om får man förstå vissa raseriutbrott. Det är ju inte bara vanligt tonårstrots

      14 februari, 2011 kl. 11:14

  14. Svar: Partyprinsessa jag? Hihi! Det är inte ofta vi är ute i svängen, men eftersom vi är stammisar på krogen fick vi inbjudan. Det var jätteroligt och maten var förtjusande.

    Jag tycker om den turkiska maten och kommer ju att få sådan i maj, när vi reser till Side.

    Du har faktiskt rätt om ordspråket.

    Kram/Gilla 😀

    13 februari, 2011 kl. 11:18

  15. Det går över =)
    Du har den värsta tiden framför dig, men om några år kommer de ut som trevliga, väluppfostrade människor som ger dig cred för att du tjatar, bråkat och ställt krav.

    Jag har överlevt 3 stycken. Och varit helt ensam hela tonårstiden. Man ska ställa krav och var tydlig. Utan att curla. Det är en jäkla balansgång ibland.
    Då är det skönt att ha en blogg att skrika av sig lite i.

    Kram

    13 februari, 2011 kl. 11:11

  16. Nu har jag läst!!! 😀

    13 februari, 2011 kl. 10:35

  17. Ack det är inte lätt att vara tonorsmamma. Speciellt inte till en flicka. Man oroar sej alldeles för mycket. Låsa in sina barn går ju absolut inte.

    Kram/Gilla

    13 februari, 2011 kl. 10:22

  18. Ja jag vakna 8 imorse. men somna om och sov lite till haha 🙂

    här är länken till sidan http://www.olzzon.com/gratis_sparaip.php

    13 februari, 2011 kl. 09:58

  19. Fy så träligt!

    13 februari, 2011 kl. 09:16

  20. Nu blev jag lite brydd, inte visste jag att mitt underbara X hade barn med dig också. Eller så är det något epidemiskt…som bara drabbar en del med Y-kromosom.

    Vet inte vad det är för fel, mitt X anser sig dessutom vara en toppenfarsa, något så till den milda grad att han (63 år) väntar smått med sin nya kvinna. Hans och mina söner känner sig inte det minsta åsidosatta, nej inte alls. Jag är häpen men mest av allt djupt sorgsen å mina barns vägnar.

    Bra att du vrålar! Jag orkar inte ens det längre. 😦 Kram!

    13 februari, 2011 kl. 09:07

    • Nurse Rached: Läste du inte varför jorden är rund?

      13 februari, 2011 kl. 10:03

  21. Typiskt Män, vågar inte Ta ansvar! 😦
    Smisk på Rumpan borde dom ha bägge två. 🙂

    13 februari, 2011 kl. 08:57

    • Stevie: Jag skickar ner dem på en månads boot camp” hos dig

      13 februari, 2011 kl. 10:58

Kommentera

