Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Det kunde ha varit en logisk förklaring men det var det inte (tyvärr)!

Jag har fått muskelinflammation i ryggen vilket jag sa till en jobbarkompis när hon kramade mig idag. Den med snuskigast humor av oss alla (nu blev ni allt förvånade tror jag att det inte var jag) Men Charlotte vad har du gjort? Har du provat kamin* eller??

Överhuvudtaget har jag så snälla jobbarkompisar. En annan sade idag: Du ser ut som jag känner mig 🙂

*= öppna spisen

19 svar

  1. Oj hoppas de försvinner snart ! :O

    19 februari, 2011 kl. 12:25

    • Ellis: haha muskelininfllammationen eller mina omtänksamma jobbarkompisar 🙂

      19 februari, 2011 kl. 09:14

  2. Du är härlig, men aj aj aj så ont det låter med ryggen! Hoppas du kryar på dig snabbt!!!
    Kramar som värmer i kylan!

    18 februari, 2011 kl. 12:53

    • Tofflan: Tackar vännen!

      19 februari, 2011 kl. 12:46

  3. Romantiken ingår inte i Högkostnads Skyddet
    🙂
    Vill man ha det med får man betala fullt Pris.
    Trodde Du viste det som jobbar på Apoteket.
    🙂

    17 februari, 2011 kl. 09:15

  4. stackars dig som har muskelinflammation i ryggen, krya på dig
    kramar

    17 februari, 2011 kl. 08:47

  5. Receptet är Hemligt,
    men det innehåller ett badkar med tillhörande badkarl.
    🙂

    17 februari, 2011 kl. 07:52

    • Stevie: Ja lite får man väl gambla men det gör ju inget om han är snygg,ung o vältränad. I nödfall kan jag hoppa romantiken 🙂

      17 februari, 2011 kl. 07:57

  6. Ja jag känner mig bättre men är bra mör, fy fan för kaskadkräkningar om man säger så 😛
    Krya på din lilla rygg nu då!

    17 februari, 2011 kl. 06:34

  7. Det håller jag verkligen med om..
    Han borde göra saker så han lär sig att han gjort fel ..

    17 februari, 2011 kl. 05:39

  8. Så tråkigt att du har fått ont i ryggen. Hoppas att det går snabbt över. Har du provat Zon? Det brukar hjälpa mej, när jag får ont i ryggmusklerna, eller nån annanstans.

    Kram/Gilla men jag tänker inte krama hårt. 🙂

    17 februari, 2011 kl. 05:22

  9. Har man humorn på rätt ställe som du själv så kan ens vänner förgylla själv den värsta kroppsliga åkomma 🙂

    17 februari, 2011 kl. 03:39

  10. Ja gör du så, finns mycket gott där.

    Svar: Jo, klart! Men vid en situation man aldrig tidigare vart med i kanske det är svårt att lära barnen vad som är rätt och fel. Klart att det är föräldrarnas ansvar att lära barnen det, men hur mycket lär vi barnen att spel är förbjudet då?
    Jag tror ju aldrig en förälder säger det när dom pratar om vad som är rätt och fel INNAN situationen väl dykt upp.

    Jag tycker ju mer det är pojken som tagit pengarna från mamman som skall betala tillbaka dom, alla 1500:-
    Om nu de andra barnen inte handlat upp pengarna och lämnat tillbaka dom är det ju riktigt bra, men för den siste där pengarna inte finns tycker jag inte mamman skall behöva betala tillbaka dessa. Varför skall hon ”råka ill ut” för att pojken handlat för pengarna.
    Den mamman kan tydligen inte skilja på rätt och fel i den situationen eftersom hon tydligen inte bryr sig överhuvudtaget.
    Jag hade ju talat med mitt barn och sagt att det är fel och gjort något åt det på det plan där barnet är involverat, att han hade fått ta sina besparingar/veckopeng och samla ihop och lämna tillbaka. Mamman skall ju inte behöva ta från sin egna plånbok när barnet gjort något ÄVEN om det är föräldrarnas ansvar.

    Någonstans måste det finnas en gräns, för även om föräldrarna uppfostrat barnen så dom vet vad som är rätt eller fel så måste ju barnen ta konsekvenserna, det skall inte föräldrarna alltid behöva göra.

    17 februari, 2011 kl. 03:36

    • M i z c a: Håller med dig att om att det inte är mamman som skall betala tillbaka. Och inte skall hon behöva ligga ute med pengarna så länge heller tills barnet kan betala. Men hade det varit lite ruter i henne hade hon tagit av hans besparingar,tvingat honom att hjälpa till mer hemma mot en peng, gå ut med grannens hund eller vad som. Att tvinga mamman att betala i detta fall o låta barnet komma undan med vad han gjort är ju det allra bästa om man villl få en generation av oansvariga barn

      17 februari, 2011 kl. 04:13

  11. Dr Stevie rekommenderar Het, Vild Sex,
    då det får alla muskler att slappna av.
    🙂

    17 februari, 2011 kl. 03:14

    • Stevie: Kan man få ett recept med tillhörande ung,sexig man:)

      17 februari, 2011 kl. 03:29

  12. Dr Stevie rekommenderar Het, Vild Sex,
    🙂

    17 februari, 2011 kl. 03:13

  13. Det står ingenstans att han inte behöver betala tillbaka pengarna, bara att hon anser pengarna borta och att han får utegångsförbud och indragna förmåner.
    Kanske det hon tänkt gällande pengarna.
    Han kanske hade veckopeng/månadspeng tidigare och då drar hon in detta för att på så vis betala tillbaka?

    Hade jag vart i de andra mammornas sits hade jag självklart velat betala tillbaka, men egentligen varför skall jag göra det när mitt barns kompis snott av sin mamma?

    17 februari, 2011 kl. 03:11

    • M i z c a: det tillhör vanlig jävla vett o etikett tycker jag. Dessutom har man ett ANSVAR som förälder att försöka lära sina barn vad som är rätt o fel! Att som 12-åring ta emot 500 spänn av en klasskompis efter en vadslagning är FEL o då får man ju som förälder rycka in o visa den rätta vägen!! Om de sen snappar den eller inte är en helt annan sak men då har man iaf försökt..

      17 februari, 2011 kl. 03:26

Kommentera

