Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Dagens ordspråk!

 

Som jag fått av Bengt.

Man skådar ej given häst i arslet.

 

10 svar

  1. Här är Beviset till min Kommentar:

    Så där ser alla Rätt trogna att jag,
    the Wise Man have been right all da Time.
    🙂
    Bara så Ni vet alltså

    19 februari, 2011 kl. 12:48

  2. Varför ens kolla arslet?

    19 februari, 2011 kl. 01:29

    • Ellis: Haha en berättigad fråga men jag har inget svar

      19 februari, 2011 kl. 09:11

  3. Hahaha! Man kan ju bli blåst då :)….

    18 februari, 2011 kl. 07:55

  4. Man skådar ingen häst i arschlet!

    SVAR: Det gör jag också men det blir himskans månge efter hand!

    18 februari, 2011 kl. 06:38

  5. Är det ett ordspråk,
    trodde att det var ett av de tio (femton) budorden.
    🙂
    Ja Moses fick ju tre stentavlor (med fem budord på varje stentavla) av Gud, men tappade den ena stentavlan så den gick isönder. Se själv i ”Det Våras för Världshistorien” 🙂

    18 februari, 2011 kl. 04:26

  6. Det måste ju vara trevligare att se den i ögonen. :-).

    Kram/Gilla

    18 februari, 2011 kl. 02:32

  7. Trög som JAG är då, fattar jag liksom nada 🙂

    18 februari, 2011 kl. 10:03

  8. Ej häller hans Hustru, hans söner, hans tjänare eller hans älskarinna.
    🙂

    18 februari, 2011 kl. 08:55

    • Stevie: Haha det har du ju rätt i

      18 februari, 2011 kl. 10:50

Kommentera

