Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

I vad består mitt människovärde?! Tycker den sk släkten!!

De flesta av er vet genom de skyddade inläggen vad jag har fått stå ut med. Det är både barnens pappa o mina föräldrar, främst min mamma. Visst älskar jag min mamma men det finns faktiskt gränser!! Anledningen att jag skriver detta som ett öppet inlägg är att personer som bör se det också gör det så jag ska försöka hålla det ganska anonymt.

En av mina mostrar ringde mig alldeles nyss o bad mig komma o hämta mamma i Motala ( 5 mil härifrån). Sade ifrån o då sa hon då sätter jag henne i en taxi hem till dig. Näe sa jag det är inte aktuellt. Hon får åka hem till farsan.

-Är inte du hennes dotter? fick jag då.

 -Kom inte med det där jävla skitsnacket till mig. Var fan var du under hela min uppväxt? ( Hon ringde minsann inte till mamma under min uppväxt o frågade om hon var min mamma!!)

  O så jävla längesen är det inte som hon satt på min altan skitfull o pissa på sig, var full dagen därpå när jag kom hem efter jobbet så jag fick ringa pappa. Han ville ju inte hämta henne först men jag hävdade att hon hade besittningsrätt där!!

Har inte jag o mina barn nog med problem utan att en moster som jag inte pratat med eller sett på över 20 år ska ringa hit o spela översittare?!

Nu ringde hon precis igen o skulle sätta mamma i en taxi hit o jag sade NEJ. Jo jag gör det sa hon o slängde på luren. Innan dess fick jag höra att en mamma kan ta hand om 6 barn men sex barn kan inte ta hand om en mamma. För det första är jag ensambarn o för det andra har jag tagit hand om henne nästan hela jävla livet! Om inte hon står ut med att ha henne EN  kväll så vad får henne att tro att jag gör?? Och jag har ju barn hemma dessutom sombehöver betydligt bättre förebilder!!

Och så klankade  hon ner på mig för att hon inte hörde exakt vad jag sa. Berättade då att jag hade MS. Jamen det visste hon. Tog iaf inte många sekunder förräns hon sade samma sak igen o anklagade mig för att vara full. ( Visst jag har snart fått i mig två glas vin o det sätter ju sina spår på talet men ändå! Ni anar inte vad förbannad jag är!!) Jag upprepade lite argt då att jag har ju MS. Men det sätter sig ju inte på talet säger hon då!!! Ja hon borde verkligen läsa på lite om sjukdomen o sen visar det ju hur jävla intresserad hon är av sin systers barns sjukdom!!!!

Asså folk förnekar sig minsann inte. Bara det att hon  skitit i hur jag haft det hela min uppväxt o är trött på mamma redan efter några timmar borde ju ge henne lite hintar om hur jag haft det o så har hon mage att ringa MIG!! Och dessutom skulle jag betala taxin för mamma hem trots att  hon o hennes man är mångmiljonärer o äger öar o div fastigheter o har massor av pengar på banken. O betala 2000 för en taxi är ju inget för en sjukpensionär som dessutom är ensamsstående!!  Vilken värld lever hon i!?

Jag tog så illa vid mig att jag t om ringde min kusin som jag inte pratat med på 20 år. Får väl tacka min lyckliga stjärna att hon iaf hörde vad jag sade!!

37 svar

  1. Vissa släktingar är bäst att bara undvika. Usch. Kram.

    22 februari, 2011 kl. 07:18

  2. Energitjuvar finns det alldeles gott om. Ignorera så gott det går även nära släkt. Plussa på positiva kontot istället och tänk på dig själv gumman. Dina barn. Du maskrosen är värd allt bra och gott i livet. Tur att jag har dig som vän. Du kan höra av dig när du vill och skrika eller hellre skratta.

    21 februari, 2011 kl. 09:58

    • Bodil: Det är ju det jag gör jämt!! Eller menar du att du inte märkt det 😉
      Kram

      21 februari, 2011 kl. 10:16

  3. Vilket stolpskott till moster. Det är tur att ni inte umgås för jämnan. Du har absolut ingen skyldighet att ta hand om din mamma. Som man bäddar får man ligga och tillit, kärlek och ömsesidigt förtroende kan man inte ta för givet- man måste förtjäna det. Även från sina barn! Ha det så gott och upp med hakan! Kram

    21 februari, 2011 kl. 05:11

  4. Jo

    Jag blir så ledsen för din skull, jag hoppas allt gick väl!
    Svara inte nästa gång hon ringer, om du vet att de handlar om din mamma så dra ur telefonen ur jacket! Ingen ska behöva ta hand om sina mamma varken 6 eller 60 åring.
    Jag förstår även tanke sättet med att du älskar din mamma…Hon är din mamma men det innebär inte att hon ska sätta käppar ihjulet för dig! Du är stark så skaka av dig energitjuvarna och ta en andninga paus från dom!
    Ps: Din moster verkar vara ett riktigt nöt, så rik och hon kan inte hjälpa sina släktingar? In med mor din på rehab och ge dig några tusen lappar för att underlätta vardagen, Hoppas hon läser detta – Egoistiska Kärring – det finns en särskilld plats i h*t för såna som dig, hoppas du blir utblottad och ensam. DS

    21 februari, 2011 kl. 07:40

  5. Usch och fyy, jag menar alkoholism är
    ju en sjukdom MEN att vara otrevlig,
    vad ska man skylla det på?
    Skickar en massa styrkekramar till dig..

    20 februari, 2011 kl. 08:45

  6. Men stackare, vilket dilemma, du har definitivt inget ansvar för henne alls !!!

    20 februari, 2011 kl. 08:39

  7. Kan inte förstå hur din moster tänker. Din mamma ska ju hem till sin gubbe. Stå på dig bara. Kramiz

    20 februari, 2011 kl. 06:16

  8. vad du har mycket som du måste stå ut med, men jag tycker absolut inte att du ska behöva ta hand om din fulla mamma inte och betala hennes taxiresor, gör det inte
    kramar

    20 februari, 2011 kl. 05:23

  9. Mitt hjärta blöder för dej min vän. Hur kan man bära sej åt så som din moster gjorde?

    Sen undrar jag hur det gick med taxin och din Mamma? Kom hon hem till dej eller åkte hon till din Pappa? Du slipper väl för jösse namn att betala i alla fall? Annars kan man väl undra om det överhuvudtaget finns nån rättvisa i den här underliga världen.

    Massor av kramar/Gilla

    20 februari, 2011 kl. 04:14

  10. Men jösses, så jobbigt för dig att behöva ta det på allt annat också. Sina barn har man ansvar för inte sina föräldrar.

    20 februari, 2011 kl. 02:40

  11. Fy faderullan! Somliga Motalabor förnekar sig inte! Jädra apskaft till moster! Det var det dummaste jag har hört! Ett barn ska väl för höge farao inte ta hand om sin mamma så som du har gjort större delen av ditt liv? Och MS kan VISST sätta sig på talat, jädra kärring. Jag blir rosenrasande när jag läser det här!

    Hoppas det slutar väl, men du måste rapportera!!!!!

    Massor av kraft och kramar!!!!!

    20 februari, 2011 kl. 02:15

    • Tofflan: jag slapp få hit henne iaf o mig veterligen så är hon kvar

      20 februari, 2011 kl. 11:12

  12. Nämen, fy så trist! Det är så fel att onda saker drabbar goda människor! En riktigt stor och varm cyberkram!

    20 februari, 2011 kl. 02:13

  13. Idioter finns det gott om,
    men jag fattar bara inte att så många hamnat i Din släkt/familj, med tanke på hur snäll, underbar & rolig Du är
    🙂

    20 februari, 2011 kl. 01:31

    • Stevie: Jag kanske är regeln som bekräftar undantaget 🙂 Näevars det finns allt en del som är normala också

      20 februari, 2011 kl. 02:56

  14. Ja mycket skönt och bara vara! 🙂

    20 februari, 2011 kl. 12:15

  15. Fy fasen… Är hela din omvärld knäppa i skallen?

    Kram på dig!

    20 februari, 2011 kl. 11:55

  16. Nu vet jag ju inte vad du har varit med om men utifrån detta inlägg så har du haft ett rent helvete och har stora problem med bla din mamma. Känns hemskt av din moster att göra som hon gjorde, att tvinga dig att ta emot mamma när du klargjorde att hon inte var välkommen och dessutom hade fräckheten att låta dig betala! Hon verkar helt sakna god uppfostran, empati och intelligens. Hoppas hon trots allt inte kom sen!
    (5 mil ifrån motala, var bor du då?? Jag bor utanför Linköping…)
    Kramar Malin

    20 februari, 2011 kl. 11:29

  17. Oj…vilken dramatik!
    Men,du gjorde helt rätt.
    Men…kom hon med taxin eller?
    Ha nu en lugn och skön söndag.
    Kram på dig!

    20 februari, 2011 kl. 11:09

  18. De hade sportlov denna veckan, det ser väl olika ut över landet gissar jag 🙂

    Jag blir verkligen ledsen för din skull, jag hoppas verkligen att det öser sig. Vad är det för folk egentligen. Vägra öppna dörren om hon kommer. Det är ditt liv, ditt hem, ta ingen skit!!
    Massor av kramar från mig!!!

    20 februari, 2011 kl. 10:21

  19. Vilka j#=&a människor det finns, stackare som har dem i släkten.

    Nej, självklart ska inte du betala eller ta hand om din mamma. Var hon i ett sånt skick att hon inte kunde ta hand om sig själv, då skulle hon till sjukhus, annars till sitt hem vilket jag antar är = till din pappa.

    Jag förstår, av det lilla jag läst, att sånt här river upp sår i dig, sår som du absolut inte ska behöva få, det räcker med dina ärr. Behöver jag tillägga att aktiva missbrukare är de mest självömkande, egotrippade, puckade (fyll på med valfritt adjektiv) som finns. Been there, done that. Kramen! 😥

    20 februari, 2011 kl. 09:44

    • Nurse Rached: Så sant så sant!!

      20 februari, 2011 kl. 10:54

  20. Du har inte ansvar för din mamma! Det är så lätt för släktingar att tycka och lämna över ansvar på någon annan. Din moster gör bara så för att lätta sitt samvete.

    Stå på dig! Du är en fantastisk människa som är en kämpe. Du är värd att behandlas så mycket bättre.

    Bra att du ryter ifrån här. Du är inte ensam.

    Kram raring!

    20 februari, 2011 kl. 09:40

    • Inna: Ibland måste man o jag har väldigt svårt för att vara tyst

      20 februari, 2011 kl. 10:55

  21. Är dessa Din släktingar Också?!

    och

    🙂

    20 februari, 2011 kl. 09:06

    • Stevie: De verkar lite för normala 🙂

      20 februari, 2011 kl. 10:56

  22. Nej minsann! Bra att du stod på dig!!Kramiz

    20 februari, 2011 kl. 08:13

  23. Vad tänker hon med??

    20 februari, 2011 kl. 07:13

  24. God Morgon….hoppas jag.
    Hoppas inte din mamma kom till dej!
    Så kan väl inte kärringen göra heller, hon får väl skicka henne till din pappa iså fall.
    Du har väl haft nog av detta.

    Kram

    20 februari, 2011 kl. 06:40

  25. FY FAN VAD DRYGT. jag förstår inte varför du har sådan otur när du är en så fin människa själv!

    Jag hoppas som fan att du inte betalar den där taxin och din msoter får en faktura istället!! De hennes val då skall hon fan stå för kostnaden, inte så du bad henne att skaffa taxi åt’na.

    20 februari, 2011 kl. 02:37

    • Ellis: Just nu är du mitt ljus i mörkret. Haha näe det har jag ju inte bett o direkt 🙂 Tack för att du tycker att jag är en fin människa!!

      20 februari, 2011 kl. 02:41

  26. krulli

    SVAR: Han sa:
    Saade krossar glas för över 200.000:-men räknar men som Sd så kostar det 10 miljoner. (kommer inte ihåg summorna men…)

    20 februari, 2011 kl. 02:24

    • krulli: Haha det vr bra sagt

      20 februari, 2011 kl. 02:26

  27. krulli

    Ja det var änna det jag trodde!

    20 februari, 2011 kl. 02:24

  28. krulli

    Nej du ska verkligen inet acceptera att honskickar din mamma i en taxi. Hoppas taxichauffören har koll.
    Jag antar att det är meningen att du ska betala för taxin också?
    Ring taxibolaget annars (hur många finns det?) och berätta att de nog ska se till att ta betalt i förväg,eller säkra sin betalning.
    Klart som korvspad att din mamma ska åka till din farsa.

    Stå på dig!

    *kram*

    20 februari, 2011 kl. 01:17

    • krulli: nu har jag uppdaterat ang taxin. o visst var det som du trodde! kram

      20 februari, 2011 kl. 02:02

Kommentera

