Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Dagens roliga historia!!

Jag gick igenom mobilens minneskort förut o då hittade jag denna roiga historia som jag fått av Åsa. Bäst att ge henne cred också. Vem vet vad hon hittar på annars?! Hon kanske förvägrar mig sin goda kolatårta annars.. Hemska tanke..

En invandrare som nyligen kommit till Sverige fick precis sitt första heltidsjobb. Eftersom han var ny här kunde han inte svenska språket så bra, men då hans jobb var att sitta i tunnelbanebåset behövde han inte lära sig så mycket annat än stationens namn till en början. Glad som han var fick han sin första resenär. Kvinnan kommer fram till båset med bussremsan och säger:
”Jag ska åka till Fittja.”
Killen kollar konstigt på henne och får ur sig:
”Va do oka?”
Hon upprepar:
”Fittja!”
Han tittar på kartan lite snabbt men förstår inte så mycket. Kvinnan, som har bråttom, börjar peka mot sitt skrev, vilket gör mannen lite obekväm och säger:
”Va do villa?!”
Kvinnan börjar lacka ur och drar ner kjolen och trosorna och pekar hysteriskt. Då blir mannen lite lättad och säger:
”Aaaahhh…Stora Mossen?”

12 svar

  1. Hahaha fan va keff… så dålig haha..

    27 februari, 2011 kl. 01:11

  2. Hahahahaha! Hysteriskt roligt.

    Kram/Gilla

    24 februari, 2011 kl. 04:51

  3. Hehe, ja t-banan i Sthlm är spännande …
    Och så har vi ju exempelvis (i andra änden) Jesustanten. Kvinnan som går runt i vagnarna och skriker svavelosande religiöst om helvete, straff & förbannelse.
    På YouTube finns bl a ”Jesustanten – The Movie”. Dessutom ”Jesustanten – The Soundrack” …
    Lite tragiskt är det ju – men …

    23 februari, 2011 kl. 09:47

    • Bengt: Haha vi har en sån här med. Men den fredliga versionen. Hon brukar komma in på jobbet. Ibland med en ”käpp” som hon höjer till skyarna o sen säger hon: ”Må gud välsigna dig o hela apoteket. Gå i frid. Om inte har blivit arg för ngt förstås

      23 februari, 2011 kl. 10:08

  4. hahahaha – hur dumt kan det inte bli
    kramar

    23 februari, 2011 kl. 06:52

  5. Fy vilken bra fräckis. Kramiz

    23 februari, 2011 kl. 04:55

  6. Hahaha
    Dig kan man lita på. Du vet precis när jag behöver ett gapskratt.

    Kram

    23 februari, 2011 kl. 04:29

  7. Haha…humor..:) Om man nu får erkänna i dagens samhälle att man skrattar åt såna historier.

    23 februari, 2011 kl. 04:05

  8. Besöker bara apotek när jag absolut måste och jag hoppas slippa besöka ett apotek i malmö 🙂

    23 februari, 2011 kl. 04:05

  9. Trodde Du var en anständig Flicka 🙂
    Bliver helt upphetsad, eh jag menar chockad av sånt snusk att jag rådnar om öronen & håret. 🙂

    23 februari, 2011 kl. 04:00

    • Stevie: Att du trodde jag var en anständig flicka kan jag tro på 🙂 men inte att du blir generad 🙂

      23 februari, 2011 kl. 04:08

  10. Jo

    Sv: Va bra=) De var som sagt ingen elak tanke bakom, det är de aldrig när jag skriver bara lite kritisk till bortskämda ungdomar;)

    hahah grymt rolig historia!

    23 februari, 2011 kl. 03:57

Kommentera

