Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Flyttgröt!

Jag har bjudit hit killarna som hjälpte mig att flytta hit på lördag på en bit mat. Nu är ju den stora frågan vad de ska få.

Till förrätt kanske jag ska ha:

Rostade tånaglar. Skippar den tror jag. Känns lite mkt.. Med förrätt överhuvudtaget alltså. Har ju inte tänkt förföra ngn av dem så jag behöver inte visa upp mina kocktalanger!!  Det kanske var dumt av mig att skriva det för nu kanske de inte vill komma 🙂 Men lugn bara lugn pojkar. Jag har whiskey. Näevars grabbarna vet att jag skojar men gör ni? Ja de flesta av er vet nog det.

Huvudrätt:

Parmesanbakad laxfile:   

 

 

Recept från en 30 + are

                                                                                                                 eller

Färilakyckling toppad med fetaost:                              

Recept från underbara Milla med så mkt gott. Om ni vill ha recepten så klicka på länkarna så kommer ni direkt dit. Bägge rätterna är kanongoda o enkla att göra!!

Vad tycker ni? Vad ska jag ha?

Efterrätt? Har ni ngt tips på ngt enkelt?

21 svar

  1. Från BLOGLOVIN’ i morse:

    27 februari, 03:00

    ” Esthonian Angel – Touch My Mi… ”
    hämtat från: ESTHONIAN ANGEL klockan: 01:30

    ” Jag har just Syndat ”
    hämtat från: ESTHONIAN ANGEL klockan: 22:22

    ” And the Looser is… ”
    hämtat från: ESTHONIAN ANGEL klockan: 20:00

    27 februari, 2011 kl. 03:18

  2. Jahaja. Det var inte så länge sen jag åt frukost, men nu blev jag allt sugen igen 🙂

    27 februari, 2011 kl. 10:58

  3. Åh tånaglarna lät yummie…

    27 februari, 2011 kl. 01:10

  4. Öl. Är det killar så är öl ett tips. Det funkar faktiskt som trerätters.

    23 februari, 2011 kl. 10:44

    • Fiskwn: Japp jag tror dig. Dricker man moselblumchen behöver man inte helle¨r äta men mat är gott

      24 februari, 2011 kl. 09:02

  5. Pannacotta!! Vansinnigt gott och löjligt enkelt, vi pratar 30 sekunder. Ska se om jag kan hitta länken, annars finns det under ”recept” hos mig. 🙂

    23 februari, 2011 kl. 09:16

  6. gör något enkelt vetja, inte ska du väl stå i köket hela dagen heller
    kram

    23 februari, 2011 kl. 06:51

  7. När ska jag komma??? 🙂
    Vet du hur man ändrar typsnitt här på bloggen! Jag fick frågan från en nying och jag ser ut som en fågelholk! Vet du hur man gör?

    23 februari, 2011 kl. 06:01

    • veiken: Haha. Vet faktiskt inte hur man gör.har jag velat ha ett annat typsnitt har jag gjort inlägget i word o sen kopierat över det

      23 februari, 2011 kl. 08:49

  8. Kycklingen låter god och ser härlig ut. Kramiz

    23 februari, 2011 kl. 05:05

  9. Eh, jag hjälpte MIN MAMMA att flytta på min födelsedag förra året. Räknas det? Allt ser ju jättegott ut!!! *dreglar*

    Kramen!

    23 februari, 2011 kl. 01:11

    • Tofflan: Du får stilpoäng för ett bra försök iaf 🙂

      23 februari, 2011 kl. 04:11

  10. Du kan spela en Dum Blondin

    23 februari, 2011 kl. 12:05

    • Stevie: Haha det finns folk till allt

      23 februari, 2011 kl. 04:12

  11. Nu vet jag inte hur dina kompisar är, men de flesta karlar, i a f de jag känner, föredrar kött före fisk.

    Till dessert choklad pannacotta. Eller blåbärspaj med vaniljsås. Pajdeg bakad på riktigt smör så klart.
    Båda är lätta att göra och det är skönt med dessert som är klar och bara ta fram och servera.
    Åh vad sugen jag blev på paj nu =)

    Kram

    23 februari, 2011 kl. 11:34

  12. Du gör säkert alldeles rätt som bjuder på kycklingrätten.

    Kram/Gilla

    23 februari, 2011 kl. 11:26

  13. Jag hade valt den sista rätten från Milla. Det SER gott ut också. Man äter ju med ögonen och näsan också.

    Kram/Gilla

    23 februari, 2011 kl. 11:00

    • Gilla: Du har så rätt så

      23 februari, 2011 kl. 11:13

  14. Tja jag vet inte riktigt 😦
    Men lite Gruppsex som dessert kanske 🙂
    Snygga tjejer kan få killar till allt. 🙂

    23 februari, 2011 kl. 10:58

    • Stevie: Haha mina vänner är inte så lättlurade 🙂

      23 februari, 2011 kl. 11:13

  15. dom låter goda båda två, svårt val

    23 februari, 2011 kl. 10:49

Kommentera

