Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Snart tar det hus i helvete här!!

Emelie har dragit på sig ett utegångsförbud idag då hon kom hem o luktade rök igårkväll. Hon har blivit informerad om konsekvenserna så då är det ju en medveten risk hon tagit o får således skylla sig själv tycker jag. Enligt henne är det löjligt gjort av mig. Bereder mig på ett jävla liv här med smäll i dörrarna o div. fula ord. Vad tycker du? Gör jag rätt eller fel? Själv tycker jag att det är rätt.

13 svar

  1. Gun

    Du gör rätt som markerar, det finns inget som är så intelligensbefriat som att börja röka. Dumt att börja med något så skadligt som är så beroendeframkallade och som man med 100% säkerhet kommer att ångra senare i livet.

    3 mars, 2011 kl. 08:17

  2. Klart du gör rätt. Det är ju ditt barns hälsa du bryr dig om. Jättebra 🙂

    28 februari, 2011 kl. 05:50

  3. HELT RÄTT!!!

    Varför så dum o börja röka seriöst!?

    Tycker hon får stå sitt kast nu..

    27 februari, 2011 kl. 01:14

  4. Helt rätt tycker jag också. Nu har jag själv hållit uppe i 32 dagar. Kramiz

    24 februari, 2011 kl. 07:06

  5. Du gör rätt. Rökning är aldrig OK, varken bland barn eller vuxna!

    Kramen!

    24 februari, 2011 kl. 06:11

  6. Du gör alldeles rätt. Tyvärr så blir det ju jobbigt med alla hormoner, men det går över. Tackochlov.

    24 februari, 2011 kl. 05:22

  7. Helt rätt! Ett alternativ är att du pratar med någon på sjukhuset så att hon får prao bland KOL patienterna…

    24 februari, 2011 kl. 03:10

  8. jag tycker du gör rätt, absolut! det är ju det föräldrar är till för, att sätta gränser osv
    kramar

    24 februari, 2011 kl. 12:40

  9. Anonym

    Helt klart gör du rätt! Det är bara att stå ut med smällar i dörrarna och svordomar. Det går ju över så småningom. 🙂

    24 februari, 2011 kl. 12:11

    • Anonym: Jag fick ge mig då on påstod att hon inte var informerad om konsekvensen. Jag är nästan helt säker på att jag sagt det men ett litet tvivel-frö sådde hon i mig så hon klarade sig denna gång. Men inte nästa om det blir ngn mer gång o det blir det väl

      24 februari, 2011 kl. 12:53

  10. Du får visa henne vart skåpet skall stå,
    och vem det är som har massagestaven i huset 🙂
    Klart att Du bestämmer, och hon ska lyda där efter,
    utegångsförbud är bra, det visar att Du är en riktig KARL och har hår på bröstet, samt stake mellan benen! 🙂

    24 februari, 2011 kl. 11:52

    • Stevie: Haha jag bryter ihop av dina roliga kommentarer. Behöver nog inte börja med situps innan sommaren

      24 februari, 2011 kl. 01:09

  11. Det är helt rätt. Själv gav jag upp alldeles för lätt, när jag upptäckte att sonen rökte. Det enda som hände var att han började snusa i stället, precis som hans pappa gör.

    Det är så jäkla puckat att börja röka. Man är inte ccol. Tyvärr är det bland unga tjejer som rökning ökar, när den minskar bland övrig befolkning.

    Jag är så glad att jag aldrig börjat röka. För det är ett helvete att ta sig ut beroendet. För att inte tala om hur äckligt det luktar.

    Kram

    24 februari, 2011 kl. 11:50

Kommentera

