Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Nu skiter jag i det här snart!!

]

Begravt djupt inom mig har jag en liten ”låda” med känslor som jag kastat iväg nyckeln till för jag vill inte vara sån människa. Det är inga fina känslor som bor där så mkt hat,ilska,svek ifrån vuxenvärlden mm som får mig att agera  totalt jävla känslokallt o utan empati o barmhärtighet. De känslorna är på stark frammarch nu. Vissa personer i min närhet gör sitt yttersta för att driva mig i den riktningen. Fast jag tror inte att de vill egentligen. Frigöra monstret inom mig.  Jag har inte sett till de känslorna på länge mer än kortare stunder. Jag vill inte ha dem. Jag vet hur farliga o destruktiva de är!

I nästan hela mitt liv har jag kämpat för att välja glädje o lycka så att jag inte slutar som ngn gammal bitterkärring. Så här vill jag fortsätta att känna. Jag vill inte att mina mörka tankar ska ta över…

10 svar

  1. Åh, fina Kloppan! Jag fattar att du vill ha dem instängda och just nu är det säkert bäst, men i längden är det nog en bra idé att bearbeta en del av dem, i alla fall lite? Så de inte exploderar en ovacker dag? *kramar om jättehårt*

    28 april, 2011 kl. 05:04

  2. Vad säger man?
    På ett sätt måste ju känslorna ut, men det måste ju vara på ”rätt” sätt.
    Hjälper Krulli att sitta på lådan tills du får den hjälp du behöver för att få dessa känslor att försvinna för gott.

    Kramar ♥

    25 april, 2011 kl. 05:17

  3. Jag önskar så att jag fanns närmare så jag kunde finnas där hos dig. Lyssna, trösta, peppa, säga sanningar och bara vara en vän. Nu får jag visa min omsorg här i stället.

    Jag tror inte inte på att stänga inne känslor. Ut med skiten. Jag har själv fått hjälp av vänner, bloggen och samtalsterapi. Jag har gått hos en terapeut flera gånger när det krisat i mitt liv. Senast när H dumpade mig. Terapi hjälper!

    Vad kan du få för stöd genom företagshälsovården?

    Jag tycker att du är en fantastiskt människa, som hanterar alla svårigheter i ditt liv med sådan styrka.
    Ibland är livet jävligt orättvist och det finns ingen mening. Det enda jag tror om svårigheter och människor som dyker upp i vårt liv är att vi ska lära oss något av det. Ibland är det svårt att se vad.

    Sen är musik väldigt bra terapi spela högt. Gråt. Skrik. Få ur dig känslorna inombords. Lätta på trycket.

    När jag mådde som sämst i vintras och var väldigt deppig i bloggen var det min bästis som sa till mig att jag måste tänka positivt, att släppa allt det negativa för negativt drar till sig negativt. Då var jag ganska sur på henne och rent av förbannad för att hon inte bejakade min sorg. Nu förstår jag vad hon menade. Det är så lätt att sugas ner i den negativa spiralen. Hade hon inte väckt upp mig hade jag förmodligen gjort något riktigt destruktivt, för jag såg inte någon mening med att leva då.

    Tänk positiva tankar. även om det känns dumt, så hjälper det.

    Kramar och positiv energi.

    25 april, 2011 kl. 01:21

  4. Jag trodde tidigare att du kände att jag bryr mej. Det gör jag faktiskt, men det är väl inte så att jag kan skriva rätt så att säga.

    Tack vare musiken och texten kom jag fram till hur du tydligen känner dej. Jag blev helt enkelt tagen.

    Får du ingen hjälp nånstans ifrån? Har du ingen i din närhet som kan bli din hjälp? Du behöver en kram och att nån håller om dej. Det skulle jag gärna ha gjort om jag hade träffat dej personligen.

    Jättemassor av kramar till dej från mej! ♥♥♥

    Gilla

    25 april, 2011 kl. 12:33

    • Gilla: Jag har mina vänner utan dem skulle jag inte klara mig. De är min familj

      25 april, 2011 kl. 12:42

  5. Kanske vore det bra att skriva av sej alla mörka känslor? Hitta nåt sammanhang där man kan släppa ut dom under kontrollerade former?

    25 april, 2011 kl. 12:04

  6. *sätter sig på lådan och hjälper till att hålla dem där*

    25 april, 2011 kl. 11:32

    • krulli: Tack får hoppas att de stannarför både mitt o omgivningens bästa

      25 april, 2011 kl. 11:40

  7. Om jag bara kunde hjälpa dej. Jag har svårt att fästa orden på pränt. Men jag önskar så mycket att det här bara är övergående och att du kommer att må riktigt bra igen.

    Jag blev tagen av texten både i Metallicas låt och Louis Armstrongs. Det är så att jag har svårt att uppfatta texter när det är sång och musik. Så har det alltid varit. Men här var det ju textat också.

    Försök att gå efter Louis Armstrongs vackra text. Den är underbar.

    Svar: Huliganer och dylika finns överallt. Jag tror ju att det är fulla ungdomar, som ska vidare till nåt diskotek, så de inte gitter att ta hand om eländet. Det är förfärligt.

    Kram/Gilla ♥♥♥

    25 april, 2011 kl. 11:23

    • Gilla: Nu blir jag väldigt rörd att du lyssnade på musiken. Känns som du verkligen bryr dig. Det är precis så jag känner det

      25 april, 2011 kl. 11:42

Kommentera

