Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Valborg o alkohol!!

Den stora inkörsporten för ungdomar till alkoholens värld är idag. Många kommer att ha sin första fylla.Ragla omkring o vara skitfulla o kanske bli utsatta för både det ena o det andra.. Få skador i sina själar som de är tvungna att leva med för alltid.Det kan hända mkt bortom våran fattningsförmåga o de känslor barnen får leva med sen är så destruktiva;https://kloppan.wordpress.com/2011/04/25/nu-skiter-jag-i-det-har-snart/.   För mig är det fullkomligt obegripligt att det finns vuxna som köper ut åt barn. Ja jag kan iofs förstå att vuxna med stora egna drogproblem köper ut för att tjäna några kronor. Därmed inte sagt att jag tycker det är OK. Långtdärifrån!!  Tänker på den reklamen som går i TV: finns det sådana scenarion!? Vilket är värst som förälder?! Att skita i att köpa ut åt sina barn o bli kallad både det ena o det andra eller att ens barn råkar ut för ngt o veta att man är en bidragande orsak?! Den frågan kan alla föräldrar ställa sig som tycker att lite alkohol kan jag köpa åt mitt barn!! Fan man är förälder till sitt barn först o främst sen kan man vara kompis… Det gagnar ju inte barnet direkt att man enbart  har en kompisrelation med dem!!  Det skadar nog mer än gör nytta. Näe VÅGA vara förälder till ditt barn!

http://www.aftonbladet.se/debatt/article12950067.ab

9 svar

  1. maskrosen

    Håller med till hundra procent, absolut!!

    2 maj, 2011 kl. 07:00

  2. Ska faktiskt erkänna att sista april för måååånga år sen var inte min första fylla men dock min första skada! Jag ramlade och slog ut en bit av båda framtänderna och bet hål i underläppen. Min mamma var mindre glad när man kom hem som 16-åring, blodig och full 😉
    Det blev ett akut besök hos farbror doktorn! Men något lärde jag mig den dagen. Efter det drack jag inte lika mycket. Jag insåg att det inte var så kul att vara full ändå 🙂

    1 maj, 2011 kl. 10:50

  3. AMEN! säger jag!
    Håller med dig till 200% Jag har klarat hålla mitt löfte till mig själv med 19-åringen. Har mera än två år kvar med 15-åringen.
    Kram H

    1 maj, 2011 kl. 10:03

  4. Jo

    Jag håller fullständigt med dig, du är förälder till ditt barn inte kompis!

    Sv: Jag tycker nog att du skall konfrontera henne!

    30 april, 2011 kl. 05:16

  5. Jag tror dom flesta som köper ut åt sina barn är så korkade att dom tror att dom därmed har kontroll över hur mycket barnen dricker…

    30 april, 2011 kl. 04:42

  6. Jag skulle aldrig köpa ut och har aldrig gjordet det heller, är mycket mycket sällan på bolaget. Ändrat om härinne ser jag. Trevlig Valborg på dig!

    30 april, 2011 kl. 03:55

  7. Det är en brottslig handling att köpa ut åt minderåriga. Därför är det ALDRIG OK.

    Kram pårej!

    30 april, 2011 kl. 03:07

  8. Bra skrivet, ingen ska köpa ut och alla ska ta sitt ansvar

    30 april, 2011 kl. 01:24

  9. Jag tycker inte om den där reklamen på TV. Den borde istället ha visat att Pappa sa NEJ!

    Kram/Gilla

    30 april, 2011 kl. 01:02

Kommentera

