Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Hopkok!!

Det är så här jag vill att mina barn ska känna för mig när jag en gång lämnar denna jord( men det dröjer hoppas jag). Att jag alltid fanns där no matter what! Att de kan se tillbaka o verkligen inse att jag med mitt beteende gjorde skillnad. Att de ser upp till mig, att jag är deras förebild, att allt handlande har en konsekvens o rätt o fel  mm mm … Att det jag gör gör jag för att jag älskar dem! Skiter jag i vad de gör,hur de beteer sig så ger jag dem inte friheten att få ett liv! Då har jag ju redan dömt ut dem! Allt kan man ju inte styra men man får försöka med det som går.

Inte bara säga som deras pappa: vad ska jag göra då? De vill ju inte! Hallå varför får man inte bestämma över sig innan man är 18?! Jag skulle säkert behöva tagga ner lite men det är jäkligt svårt när han beteersig som han gör. Hoppas han läser detta. Har fått klagomål på att han blir omnämnd här…

Fan är man förälder eller är man förälder?

Idag ska jag på SPA med jobbet. Det ska bli skitkul o framför allt skönt. Jag kännner att jag behöver komma iväg lite.

Vi ska till Gränsö slott i Västervik . Å bara njuta av god mat o dryck, den vackra naturen o varandras sällskap. Saker som jag är bra på. Rent excellent faktiskt!!

 Undrar om jag träffar Rolle:

8 svar

  1. När de blir lite äldre kommer de att känna så, de kommer att vara tacksamma och älska dig för allt du har gjort för dem! LOVAR!

    21 maj, 2011 kl. 10:10

  2. Då hoppas jag att du fått en riktigt bra dag 🙂
    Kram

    21 maj, 2011 kl. 09:32

  3. Hoppas du får en härlig dag 🙂

    21 maj, 2011 kl. 07:35

  4. det tror jag att dom kommer göra, och jag hoppas att pappan börjar ta sitt ansvar också

    21 maj, 2011 kl. 03:30

  5. Hoppas du får en bra dag och kan vila lite och hämta krafter! Jag är inte avundsjuk precis på den som är förälder idag…

    Kramar!

    21 maj, 2011 kl. 12:47

  6. Ja…är man en förälder så ÄR man!
    Så det så!
    Men tyvärr fattar inte alla det 😦
    Hoppas att du får en kanon bra dag nu.
    Kram på dig!

    21 maj, 2011 kl. 09:12

  7. att vara förälder är inte enkelt, men man får träna mycket 🙂

    ha såå skööönt på spat !

    21 maj, 2011 kl. 09:11

  8. Du har så rätt. Och barnen kommer att tacka dig när de blir äldre. Jag lovar dig. Jag har facit.
    Det var periodvis ett helvete att vara ensam med 3 tonåringar, men jag gav aldrig upp och vi överlevde alla 4.

    Föräldrar som bara ger upp och slutar vara föräldrar har jag svårt att respektera.

    Jag hoppas att du har en toppentillvaro på SPA med dina arbetskamrater.
    Du förtjänar att må bra och ha kul!

    KRAM

    21 maj, 2011 kl. 08:32

Kommentera

