Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Nu är jag lite förbannad!!

Nu är det ngn förälder som sagt till Emelie att jag är överbeskyddande. Mitt agerande har ju för fan inget med överbeskyddande att göra. Det är ju för att markera att det är fel att tro att man kan skolka o div o sen att allt ska vara som vanligt. Det handlar om att visa vad som är ett ”normalt” o riktigt handlande kontra ett dåligt. Allt handlande har en konsekvens o sen kan man göra ett bra val eller ett dåligt val. Men man har alltid ett val!!.Och det ska dem fan i mig lära sig att stå för o inte bara glida runt på ngn jävla räkmacka!! Jag tar slagen som blir bara för att markera att det är jävligt felaktigt beteende. Inte fan mår barnen bättre av att man skiter i vad de styr med. O sen tycker jag att det är jävligt respektlöst av dem  också o det om nåt gör mig galen när man tror att man kan köra sitt eget race utan att ta hänsyn till andra!!

 En del verkar tycka att de ska ta ansvar för sitt eget liv men återigen DE ÄR INTE MYNDIGA!!

10 svar

  1. Jo

    Jag fick också höra det några gånger under min uppväxt men det var mestadels av vänners föräldrar som hade diverse missbrukar problem och är de såna saker dom säger till din dotter så kan du trösta dig med att det är helt fel, såna barn som blir uppfostrade på de sättet brukar hamna bredvid sina föräldrar på parkbänken sen!

    2 juni, 2011 kl. 06:47

  2. maskrosen

    Säger som andra att det är ju bara för att man bryr sig! Du är en BRA och ansvarsfull förälder genom att sätta gränser! Keep up the good work säger jag bara! Kramar

    1 juni, 2011 kl. 10:16

  3. Ma

    Det är väl bättre att vara lite överbeskyddande än att skita totalt i sina ungar, vilket jag tycker att vissa gör. (Dock verkar inte Du vara den sorten.)…

    31 maj, 2011 kl. 08:44

  4. Du är väl för f*n inte överbeskyddande??? Det var det dummaste jag har hört! Du är en förälder som bryr sig! Och varför säger den vuxne det till din dotter och inte till dig? Så dumt, bara! Slå det ifrån dig!
    Kram!

    31 maj, 2011 kl. 06:31

  5. Jag håller med Krulli. Du BRYR dig!

    31 maj, 2011 kl. 02:43

  6. hmm… alla har väl olika syn på hur mycket man ska bry sig, men omyndiga barn som inte sköter skolan mm. klart man måste sätta ner foten !!

    31 maj, 2011 kl. 10:05

  7. Folk ska alltid lägga sig i, ha åsikter om allt och andra. Om du nu är överbeskyddande är ju för att du är just mamma, för att du bryr dig om och älskar dina barn. Jag själv är precis lika dan.
    Kram.

    31 maj, 2011 kl. 07:40

  8. Lite förbannat måste bara vara förnamnet!
    Antagligen är detta en förälder som själv känner att dom inte klarar att ställa dom kraven på sitt barn som dom borde.
    Men att säga så till en trotsig tonåring är ju inte så jättesmart.

    Kör ditt race!

    Kramar

    31 maj, 2011 kl. 07:31

  9. Då förstår jag att du är förbannad

    31 maj, 2011 kl. 07:23

  10. Äsch ta det som en komplimang, en ”överbeskyddande” förälder bryr sig iaf om sina barn!

    30 maj, 2011 kl. 11:04

Kommentera

