Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Bloggprisad

Jag har fått ett bloggpris av Tofflan o den motiveringen gjorde verkligen min dag. Tack underbara du.

Motiveringen till priset lyder: Kloppan för att hon vågar vara vuxen och tar så gott som hundra procent eget föräldraansvar för två barn samtidigt som hon har en strulig familj och en kronisk sjukdom. Hon är alltid så positiv att man inte kan låta bli att bli smittad!

Med priset kommer emellertid två små uppgifter:

  1. Krama den första person du träffar efter att ha läst det här. (Uj uj uj.. Nu blev ni nyfikna va?!)
  2. Skriv en lista med tio bra saker om dig själv och sätt ut på bloggen.

 

Bara 10!! Jag skulle kunna fylla hela sidan 🙂

 

  1. Jag är jag (övriga punkter blir ju då egentligen överflödiga 🙂 men rätt ska vara rätt)
  2. Jag är kär i människan
  3. Älskar att få andra att må bättre när de har en dålig dag
  4. Jag är lojal.
  5. Är bra både på att lyssna o tala.
  6. Jag har humor
  7. Jag behandlar alla folk lika (vilket jag fått mkt beröm för o det är jag väldigt stolt över)
  8. Jag visar respekt,tar hänsyn o är omtänksam
  9. Jag är optimist
  10. Sist men inte minst så älskar jag mina nära o kära!! O det är ju en bra sak. Att kunna älska!

 

Kanske borde ha haft med en punkt om att det inte är ngt fel på mitt självförtroende 🙂 Men jag tror att det lyser igenom 🙂

Nu vill jag ge detta pris till alla er som läser min blogg återkommande för det måste ju innebära att ni tycker den är bra o då måste ni ju vara lite wild and crazy ni med o världen behöver fler folk som oss.

Och så vill jag ge det speciellt till Dansbandsfrun som med sin kämparglöd o positiva syn på tillvaron med härliga blogginlägg förgyllt tillvaron för flera av oss. Hon behöver lite kramar nu så in dit o kramas lite!!

18 svar

  1. Grattis till priset. Men du vart tog Dansbandsfrun vägen?

    3 juni, 2011 kl. 06:03

  2. Visst är du värd priset min vän. Kramiz

    2 juni, 2011 kl. 09:54

  3. Det var fina ord och helt sanna! Grattis till priset 🙂

    Kramisar

    2 juni, 2011 kl. 09:48

  4. Ja, har man jobbat i sex månader och klarat det såpass att man fått fast anställning då finns det ju inga problem så om en arbetsgivare känt sig lurad då hade jag inte velat jobba där ändå. Det hade varit extremt kränkande.

    2 juni, 2011 kl. 08:50

  5. Klappat och klart! Läs nu min vanliga blogg och följ sen instruktionerna. Även i den nya.

    Kram/Gilla

    2 juni, 2011 kl. 07:50

  6. Sv: Jag törs inte säga hur stor den var.Två rum och kök med en ”matsal”,vet jag i alla fall. Och en klädkammare och ett förråd.
    Kram!

    2 juni, 2011 kl. 07:15

  7. Grattis till awarden!
    Dina punkter var helt underbara – kram på dig!
    🙂

    2 juni, 2011 kl. 07:05

  8. Härligt att läsa dina tio punkter! De stämmer så bra, det jag har sett!!
    Kram kram!

    2 juni, 2011 kl. 07:04

    • Tofflan: Jag har djup självkännedom 🙂

      3 juni, 2011 kl. 09:58

  9. Hej på Kristi flygare!
    Det var överflödigt med dom tio budorden. Det mesta visste vi ju redan, men en repetition är aldrig fel 🙂
    Grattis till Awarden. Har aldrig varit inne hos dansbandsfrun – det kanske är dags nu?

    2 juni, 2011 kl. 06:40

  10. ja precis ehce grejen. Man skall inte äta grönsakerna där, men de vet inte var smittan kommer ifrån, så det känns lite sådär, och med min otur så får jag säkert skiten

    2 juni, 2011 kl. 06:40

  11. GRATTIS, jag som trodde att det skulle vara svårt att få ihop en lista med 10 saker.. haha

    2 juni, 2011 kl. 06:37

    • krulli: 10 dåliga saker om mig själv hade varit värre 🙂

      3 juni, 2011 kl. 10:02

  12. nej han läser inte min blogg 🙂

    ja även om det är bara över dagen, hoppas kunna klara mig från smittan som härjar där 🙂

    2 juni, 2011 kl. 05:46

  13. ÅH GOASTE KLOPPAN!!!
    Om du visste hur glad jag blev nu!
    TACK, för att du tänkte på mig. Just idag o nu behövde jag detta för jag har så galet ont just nu. Vi skulle åkt till landet ikväll men jag kan inte köra så vi får vänta tills i morgon.
    Stor puss o kram till dig!!!!

    2 juni, 2011 kl. 05:40

    • Dansbandsfrun: Då var det verkligen en bra dag du fick den på. Puss o Kram

      2 juni, 2011 kl. 05:58

  14. Grattis till ett fint pris – och vilka bra tio punkter du skrev om dig själv.

    2 juni, 2011 kl. 05:02

  15. Grattis till den fina awarden.
    DEN är du värd!
    Sv: Jag tror att hyran var på 4600,ink.värme.
    Det enda som är utöver hyran var strömmen man gör av med och bredbandet.
    Lite dyrt kanske,men hon får ju ett kanonställe,nära affären och närmare till hennes jobb.
    Ha nu en toppen himmelsfärdsdag.
    Kram på dig!

    2 juni, 2011 kl. 04:47

Kommentera

