Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

KajsaLisa goes funkis!!

 Hela versen har jag stulit av KajsaLisa  som har spenderat sin årliga ”hajkevent” med att få vara funktionär istället för att få köpa ny sovsäck 🙂 

 Gud vad kreativ o rolig hon är den kvinnan… Hon har allt o mer därtill!

Och näe jag fjäskar inte för att jag stulit 🙂

Det var en gång för länge sen en flicka som hette KajsaLisa. Alla dom andra flickorna sprang runt aspackade i skogen och letade efter ett ragg, men inte KajsaLisa hon hade sitt eget favoritställe under en gran, där hon satt hela dagarna, stirrade in i en björk och fick kottar i huvudet. Alla blev oroliga och frågade ”KajsaLisa, varför krökar inte du med dom andra tjejerna.”

Men KajsaLisa skakade på huvudet, ”jag trivs bättre här där jag kan ha det lugnt och skönt och få kottar i huvudet. ”

Och dom var så fina och förstående fast dom var så packade, att dom lät henne sitta där och vara funktionär.

Tiden gick och hon blev sexigare och sexigare, tillslut var hon sexigast av dom alla. Alla dom andra flickorna ville bli uppraggade, men inte KajsaLisa, hon tyckte fortfarande bäst om att sitta stirrande in i björken och få kottar i huvudet.

En dag kom en hunk med lustiga vandrarkängor alla dom andra tjejerna visade upp sig och försökte bjuda honom på sillunch och fylla honom för att få följa med honom in i vindskyddet. Men inte KajsaLisa, hon var helt begraven i kottar och syntes inte.

Och har ingen grävt fram henne så sitter hon väl där än och stirrar in i björken..

Haha hilarious. Det måste läsas av så många som möjligt. Tänk att kunna komma på så roliga saker. Jag är nog för stel i hjärnan..

15 svar

  1. Tack, jättefint skrivet. Men sanningen är nog att jag hade hur mycket tid som helst när jag stirrade in i björken att tänka ut saker. Man behöver en paus för att vila hjärnan och komma med något nytt ibland.

    10 juni, 2011 kl. 11:28

  2. Hahaha1 Där måste jag nog titta in 🙂

    7 juni, 2011 kl. 12:00

  3. 🙂
    Whaat can I säga?!
    🙂

    7 juni, 2011 kl. 05:53

  4. Den var bra den.

    Svar: Ja, hatt skulle det vara. Till första maj skulle damerna ha dräkt med hatt, skor, väska och handskar i samma färg. Inte som dräkten ibland, men alla accesoirerna skulle ha samma färg. Det hade i alla fall jag före 20 års ålder.

    Alla herrar hade hatt och lyfte på hatten, när de kom i närheten av en dam han kände. Att ha hatt eller mössa inomhus var en dödssynd för en man.

    Kram/Gilla

    6 juni, 2011 kl. 10:26

  5. fniss 🙂
    hoppas du haft en solig dag!

    6 juni, 2011 kl. 09:43

  6. Ja fast de flesta dricker rött vin så jag klarar mig, dricker bara vitt 🙂

    6 juni, 2011 kl. 09:39

  7. Hahaha
    Får nog göra ett besök hos henne 🙂

    Kram

    6 juni, 2011 kl. 09:14

    • Petra:hon har en jätterolig o bra o tänkvärd o ffa slipad sida. så hopp in bara

      6 juni, 2011 kl. 09:27

  8. jo släktträffen var dagen efter tysklandresan 🙂 men det bjöds på allt där 🙂

    6 juni, 2011 kl. 09:13

  9. Ma

    Det är säkert någon som hittat henne. Det misstänker åtminstone jag, om inte så gör det säkert någon det snart…

    6 juni, 2011 kl. 09:00

    • Ma: Vi får starta en skallgångskedja annars. Skulle sakna hennes inlägg för mkt

      6 juni, 2011 kl. 09:18

  10. Den var ju jätterolig.

    Kram/Gilal

    6 juni, 2011 kl. 08:51

  11. Hahaha…ja..den var bra.
    Kram på dig!

    6 juni, 2011 kl. 08:49

    • Camilla: Jag fattar inte hur hon kan hitta på så roliga saker jämt. Hennes sida är skitkul!!

      6 juni, 2011 kl. 09:10

  12. haha risken är att vinet är slut när sommaren är slut, går så mkt sånt på sommaren och lediga dagar! 🙂

    6 juni, 2011 kl. 08:37

Kommentera

