Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Tjat, tjat o tjat!!

Emelie tjatar om en hund. O jag är väl egentligen inte så svårövertalad men..                                                         

Emelie: Vi kan fråga om vi får ha den på prov en vecka först så du får se att vi klarar det… ´

Jag: Du klarar ju inte av att gå i skolan. Fast du har en.. 🙂

Jag var väldigt dryg sa hon.

10 svar

  1. Ibland bara man måste få ur sig det. Jag hade en drabbning med yngstadottern idag. Gillar inte hennes pojkvän så värst.

    10 juni, 2011 kl. 09:49

  2. En hund tar mycket tid (promenader och sånt), kostar mycket och man kan inte åka iväg som man vill utan någon måste alltid ta hand om det lilla livet eller så måsta man planera noga. En katt är lättare då man kan lämna den lite då och då. Men trots allt det där så skulle jag inte velat fått Doris ogjort…

    8 juni, 2011 kl. 06:38

  3. Jag håller garanterat inte med Krulli, jag anser att det är jättebra för barn att lära sig ta ansvar och ha en hund som alltid finns där. Men däremot så måste alla i familjen vilja ha, inte bara barnet för alla måste förstå att man får hjälpa till.
    En golden kostar ca: 8-10.000 i inköp och fodret kostar kanske 600 i månaden om du köper bra foder. Sen är det försäkring, kanske 3000 per år, är osäker på just golden. Plus en del småkostnader som vaccinationer, tuggben ja du vet.
    Kram

    7 juni, 2011 kl. 08:12

  4. Ma

    Hund är ansvar som man bör tänka sig för ordentligt innan man skaffar. Vissa trivs bra med det, andra tröttnar bums. Så tänk efter innan. Det är bäst för alla parter…

    7 juni, 2011 kl. 07:59

  5. Nej då, inte 15-20 år. Hundar blir tyvärr sällan ens 15 år. Så skaffa hund. Garanterat roligare än att gå i skolan 😉
    Kram.

    7 juni, 2011 kl. 07:40

  6. Det är mammors privilegium att vara dryga – bara så ni vet! 🙂

    7 juni, 2011 kl. 07:28

  7. Min son och hans tjej har skaffat hund. Det är mer jobb med en hund än ett litet barn. Det gäller att tänka både en och 100 gånger innan man skaffar en. Kramiz

    7 juni, 2011 kl. 06:22

  8. Hahaha, härlig konversation 🙂

    7 juni, 2011 kl. 05:25

  9. Nej, skaffa inte hund, du har kvar den längre än ungarna och ungarna kan man ta med sig överallt, det kan man inte med hund! Det är 15-20 år av ansvar som DU kommer att få ta!

    7 juni, 2011 kl. 03:49

    • krulli: Emelie hälsar att hon ska ta med sig den när hon flyttar hemifrån men hon glömde tala om när 🙂

      7 juni, 2011 kl. 03:52

Kommentera

