Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Veckans halvintelligenta inlägg…

Man ska inte generalisera tjatas det om så fort man säger något invandrarkritiskt men är det inte precis det som PK-media gör nu med tanke på det sommarläger som anordnas av Svenskarnas parti?! Iofs måste man ju vara blind för att inte se vad som pågår. Jag har ju min åsikt klar av vad de kan tänkas lära ut på lägret o förfarandet är ju i stort sett detsamma som det var i Hitlertyskland. Fattiga barn o deras föräldrar lockas till en tillsynes gratis happening men de kommer att få betala dyrt! Svenskpartiet är  långtifrån ensamma om att bedriva såna här kampanjer bland de politiska partierna men ingen av de övriga skulle ens komma på tanken att utesluta en viss grupp människor pga etniskt ursprung. Hoppas jag iaf!! Och man kan egentligen inte klandra vare sig de som tänkt sig bedriva lägret (mer än för bristande människorespekt) för det är ju deras syfte att värva så många nya medlemmar som möjligt eller de familjer som väljer att delta pga bristande ekonomi. Ansvaret ligger hos oss alla som röstar fram såna skitpartier som moderaterna där mer ska ha mest. De gör vad de kan för att strypa den ekonomiska tillförseln ännu mer för de som redan går på knäna!! Fatttigdom o misär skapar de ulimata förhållandena för att invandrarfientliga partier ska växa. Klart det sticker i ögonen på folk som har det väldigt dåligt när man måste vara antingen kriminell eller invandrare för att få hjälp. Och det är sant att det är så i merparten fall!! Jag har själv fått det svaret av soss när vi bad om hjälp.

8 svar

  1. Jag gillar inte alls hur samhället har utvecklats. Kallt på något vis.

    20 juni, 2011 kl. 04:13

  2. Tyvärr är det också så att det gäller tur eller otur, vilken handläggare man får . Jag undrar om ditt svar från någon på SOC strider mot verkligheten och hur man uttrycker sig! Det är INTE sant det du beskriver… Be att få någon annan om du blir otrevligt bemött! Det finns regler och kriterier för vad som gäller. Tyvärr har di blåe stramat åt, men det står inget om invandrare eller kriminella. Kan nästan lova det! Kram

    17 juni, 2011 kl. 09:43

    • Veiken: Haha är du säker på det!?

      18 juni, 2011 kl. 07:41

  3. Det har blivit fel på adressen du visade till. Det är två http// och då blir det fel. Men jag läste det och det är bra märkligt, för vi ser just Herrskap och Tjänstefolk och nu ska det bli en nazistmarch.

    Svar: Visst hann vi med mycket. Kul att du också gillade kyrkan. Men skylten var bäst tycker jag.

    Kram/Gilla

    15 juni, 2011 kl. 10:08

  4. Men jag är ju Utlänning, ifrån början 🙂

    15 juni, 2011 kl. 10:06

  5. Ma

    Har aldrig varit på soc. Så jag vet inte om jag skulle få några pengar där. Fast jag skulle nog bli krimminell innan dess. Jag har nog så många som skulle förse mig med krimminell sysselsättning i så fall. Åtmisntone om de fick veta det.Fast då skulle jag kanske få hjälp från soc också. Vilket samhälle vi lever i. Jag gillar inte detta samhälle och framför allt inte de som vi har röstat fram skall styra det.
    Ha den bra kväll…

    15 juni, 2011 kl. 09:45

  6. Jag får pengar af Soc. men jag är inte kriminell! 🙂

    15 juni, 2011 kl. 09:03

    • Stevie: Haha jag skrev merparten men å andra sidan har du bevis 🙂

      15 juni, 2011 kl. 09:14

Kommentera

