Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Att tjäna mammon o skita i människan!!

Det är exakt vad alliansen gör. Och jag vet att jag sagt det förut men det tåls att sägas igen. Som ni alla vet så visste Reinfeldt o hans anhang exakt vad de gjorde när de nya reglerna om sjukpenning o utförsäkran stiftades.  Vilket total brist på empati de lider av!! Egentligen är det dem som det är mest synd om men man har väldigt svårt för att tycka synd om den sortens människor som skor sig på andras bekostnad. ”Den enes bröd den andres död” kan bli deras nya slogan.

Vad jag inte fattar är hur så stor del av svenska folket kan vara så hjärndöda att de röstar blått?! Eller är det naivitet det handlar om? Eller empatiska brister? Eller så enkelt att de blivit lobotomerade??

 Herr Reinfeldt tjänar 120 000 mer i månaden än mig o det är klart med den lönen så är man ju ganska ekonomiskt oberoende. Men mer vill ha mest. Så är det nästan överallt. Ni kan läsa artikeln själva här

 

P.S Jag har kompisar i alla politiska läger o jag tycker om dem ändå 🙂 Fast det är klart röstar man rött så blir det pluspoäng 🙂

Publicerat i Uncategorized
17 svar

  1. Gun

    Håller med dig fullständigt!
    Men SD är ännu värre. Får rysningar när jag hör att någon röstat på dem.

    7 juli, 2011 kl. 12:13

  2. Hurra, det blev plus för mig 🙂

    6 juli, 2011 kl. 02:45

  3. Ja du svårt att svara på men han är ju bara 10 veckor och hormonerna brukar rusa då.
    Jag har aldrig slutat kampa med någon av våra hundar, ibland får dom vinna och ibland vinner jag. Valpar bits så är det bara och dessa äckliga valptänder är inte roligt att bli biten av. Jag tror att mycket av hans dumheter växer bort, men konsekvent måste du vara och visa honom vem som bestämmer. Sedan kan du ju prova att ignorera honom när han är som jävligast.
    Lycka till på kuren och glöm inte att sålla bland alla goda råd du får.

    5 juli, 2011 kl. 04:39

  4. Då ligger jag på +. Tack för det 🙂

    3 juli, 2011 kl. 09:08

  5. Ma

    Jag har också lite svårt att förstå att så många vill ha det så här, eftersom de röstar blått. Ibland misstänker jag att det var ett jätte valfusk i valet….

    3 juli, 2011 kl. 08:36

  6. Är man en frisk ”arbetare” eller rik person är moderaterna jättebra. Men så fort man inte har ett jobb eller är sjukskriven så märker man att så inte alls är fallet. Det var ganska så kul att höra sambons och mitt resonemang när det var dags för röstning. Han hade en helt annan syn på partierna än mig. Jag var då arbetslös och han hade fast jobb. Hur han röstade sen har jag ingen aning om men jag röstade inte blått!!

    Kramisar

    3 juli, 2011 kl. 08:25

  7. ja, dom kan inte stava till empati, ha en fin kväll nu

    3 juli, 2011 kl. 07:07

  8. Tycker det är så grymt när en regering gör så mot sjuka människor. Kramiz

    3 juli, 2011 kl. 07:05

  9. Jag förstår det inte heller. De är som papegojor och pratar om hur mycket de tjänat på att skatten sänkts men det är ju inte sant. Allt annat har ju gått upp på grund av inflationen och i princip har vi förlorat på det (såvida vi inta har månadslöner på över 100.000) .
    Det är ju inte hur mycket man har iplånboken som räknas utan vad man får för det. För låginkomsttagarna har det varit en riktigt dålig affär.

    Fördelningspolitik…

    3 juli, 2011 kl. 03:13

  10. Jättebra skrivet 🙂
    Jag undrar också hur människor kan rösta på de blå men kanske det är för att de har blivit lovade lägre skatt m.m. Med andra ord, det spelas på människors egoism.
    Hoppas jag har fel.

    3 juli, 2011 kl. 02:13

  11. Har stulit och Publicerat detta inlägg,
    då det passar ihopa med mitt idag!
    🙂
    KRAM
    STEVIE
    🙂

    3 juli, 2011 kl. 12:19

  12. Ja det är bedrövligt. Läste också den där artikeln om Klothuvve och hans gäng. Usch. Empati noll.

    3 juli, 2011 kl. 11:31

  13. Amen på det!

    3 juli, 2011 kl. 10:51

  14. Vill jag tvätta en gång i veckan är det söndag 6-12 som gäller. Ingen annan vill ha den tiden 😉
    Undra varför?

    Kram

    3 juli, 2011 kl. 10:38

  15. Jag förstår inte din kommentar i min blogg? Jag röstar på Vänsterpartiet.

    3 juli, 2011 kl. 10:29

  16. SD är mitt val
    inte Migrationspartiet eller de blåa!
    🙂

    3 juli, 2011 kl. 09:48

  17. Den svenska modellen är för jävlig ❗

    3 juli, 2011 kl. 09:44

Kommentera

