Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Tredje gången gillt!!

För 3:e året i rad  får jag pengar av pappa till semestern. Den här gången utan hake att ta med mig mamma. Då hade du fått mer pengar sa han 🙂

18 svar

  1. nightmare

    snäll pappa du verkar ha..nu förtjänar han en middag till 😉

    7 juli, 2011 kl. 10:40

    • nightmare: Ja han borde få många middagar

      8 juli, 2011 kl. 08:13

  2. Vad konstigt, mina kommentarer står som ”anonym”, men det är alltså jag, Dvärghundspossen!

    6 juli, 2011 kl. 08:38

  3. roligt att få pengar av pappa, det får aldrig jag 🙂 kram biggan

    6 juli, 2011 kl. 08:36

  4. hahaha vilken skön pappa du verkar ha. Och väldigt generös med 🙂

    Sv. Det är bra att du ska gå på valpkurs. Vi lärde oss massvis på den..
    Doris gjorde också så när hon var valp. Alla lär ut olika men vi fick lära oss att ta tag ordentligt (där kan det kännas jättehemskt) i nackskinnet och fortsätta hålla det medans man lägger lite tynd på hunden. Där får man tänka sig för lite om man har en jätteliten valp så tyngden inte är för tung. Så ska man ligga tills hunden lugnat sig och då släpper man upp den och leker igen. Det här görs bara när hunden inte lyder på allvarliga saker. Som nödordet. Då hunden ska komma på en gång. Vårt nödord är kom hit. Eller när den försöker hävda sig genom att morra eller försöka bita er. Den person som råkar ut för att den försöker ”bossa” ska utföra straffet. Det är så hunden lär sig att rangordningen är ni först. Vi behövde inte göra detta ofta efter första gångerna. Hon lärde sig rätt så fort och till slut räckte det med en blick och ordet Nej.
    Men som sagt var.. Den person som har valpkursen hos er kanske har ett annat sätt att lära ut rangordningen på. Det finns många sätt..

    Kramisar

    5 juli, 2011 kl. 09:57

  5. Halloj, om jag får din mejladress så kan jag skicka svar om du vill 🙂 Folk har så svårt att respektera att vi människor tänker olika & helt plötsligt så startar ett glopp av glåpord. Alla har ett arv & en miljö som påverkar oss som individer, vilket gör att vi också blir & tänker olika. Inte ett endaste barn i hela världen uppfostras exakt på samma sätt, men våra hundar skall uppfostras & stöpas i exakt samma form, konstigt i min värld. Dem är individer precis som vi 🙂 Vissa är svaga, dem behöver byggas upp & stärkas, medan några är starka å modiga, dem behöver en guide etc etc (hänger du med?)….
    Vänligen -Nina

    5 juli, 2011 kl. 09:16

  6. Anonym

    Försökte svara dej, men det verkar som om mitt svar försvann? Jag har svarat dej i min egen blogg också.

    5 juli, 2011 kl. 06:48

  7. Anonym

    Sv: Alla hannarna kastreras eftersom det blev så jobbigt när Mary löpte sist. Och Mary är så ung, så det verkar dumt att kastrera henne. Hannarna vet jag att jag inte ska avla på, men med Mary kan jag inte säga säkert än.

    En del säger att man inte ska köra dragkamp med hunden för att den blir vild och farlig då, men det är bara snack… Alla hundmänniskor som jag känner dragkampar ju med sina hundar utan problem. Med Mary så blev bitandet bättre efter att vi började göra bitövningar med henne, såhär: Först kampa med t ex ett gosedjur, som man rycker och drar i. Sen blir man helt stilla med gosedjuret. Valpen kommer att fortsätta rycka i gosedjuret ett tag, men förr eller senare tröttnar valpen om man bara sitter helt still och håller utan att rycka tillbaka. Så fort valpen har släppt, så börjar man vifta med gosedjuret igen så det blir en ny kamp-omgång. Efter ett tag lär sej valpen att när gosedjuret blir stilla, då ska man släppa, för släpper man blir det mera action. När vi övat så med Mary blev hon också mycket bättre på att inte bita oss, och om hon ändå fick för sej att ta nåt bett kunde man ”frysa” och bli stilla och då släppte hon.
    Delvis är ju det där med bitandet nånting som växer bort också.

    5 juli, 2011 kl. 06:47

  8. Visst är det underbart att få pengar till semestern 🙂
    Jag fick även det när jag fyllde 40! Så då blir det ju en utlandsresa som du kanske vet 🙂
    Kramen på dig♥

    Att vara riktigt konsekvent är a&o. Verkligen visa vem som bestämmer.
    Att gå valpkurs tycker jag är ett måste, och även allmänlydnad sedan!
    Klart det kommer att fixa sig 🙂

    5 juli, 2011 kl. 04:11

  9. Visst är det underbart att få pengar till semestern 🙂
    Jag fick även det när jag fyllde 40! Så då blir det ju en utlandsresa som du kanske vet 🙂
    Kramen på dig♥

    5 juli, 2011 kl. 03:30

  10. Snäll pappa du har. Kramiz

    4 juli, 2011 kl. 09:08

  11. Det är bara att tacka o ta emot. …med halv sjukersättning kan du sannerligen inte ha det så fett.

    kram

    4 juli, 2011 kl. 08:45

  12. Haha…då kanske du sak ta mamma med dig 😉
    Kram!

    4 juli, 2011 kl. 05:32

  13. Svar ang Survivor: Jag vet inte vilken kanal det går på. Tankar ner och ser på datorn 🙂 Kan rekommenderas.
    Skitspännande, har gått i många säsongen (22 tror jag) börja med första för den är grymmebra. Piratbukten är självklar plats att tanka ner på. Du behöver BitTorrent först.

    4 juli, 2011 kl. 05:14

  14. Midsommarhelgen blev hur bra som hälst!!

    Ska du åka på semester? Vart?

    Ha det bra,Vicki

    4 juli, 2011 kl. 11:16

  15. Gott att slippa att få ”öronmärkta” pengar…Hoppas du hittar på något riktigt trevligt på semestern! Tusen tack för att du röstar på min bild! Kramiz

    4 juli, 2011 kl. 04:54

  16. GRATTIS! Vad roligt – vart ska du åka? Kram

    3 juli, 2011 kl. 09:08

  17. Hahaha, klockren pappa 😉
    Tur att vi har dom.

    Kram

    3 juli, 2011 kl. 09:06

Kommentera

