Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Jag föll för knepet!!

Han har spelat på mina moderskänslor de senaste dagarna. Idag kom jag på det när han satt o gnydde att han inte ville gå utanför ett visst område här. Jag fick ömsom locka honom o ömsom dra i kopplet för att komma runt ”spåret”. Men jag fick runt honom fast jag antagligen inte ska dra i kopplet. Jag vet inte. O sen han började bitas, framförallt Filip så har vi nog inte gjort på rätt sätt direkt. Vi har sagt ”nej”, Filip har hållit i nackskinnet o sagt ”nej” men det har bara gjort honom ännu mer exalterad vilket har lett till en ond cirkel där han bits ännu mer.. Men nu har Malin o Nina upplyst mig om vad jag ska göra. Känns skönt att man kommit fram till vad man gjort för fel!! Bara hoppas att Filip kan återta ledarskapet oxå

15 svar

  1. Kerstin

    Jag tycker du ska slopa ledartänket. Du vill väl ha en hund som jobbar med dig? Hundvalpar ska man rasta på ett o samma ställe där dom är trygga. Han blir rädd för andra hundars lukt ännu. Ta i nackskinnet ska du låta bli det triggar bara.

    9 juli, 2011 kl. 07:18

    • Kerstin: Tack för kloka ord. Ska tänka på det

      10 juli, 2011 kl. 05:57

  2. LIte nyfiken på tipsen du fick. Det kanske blir en valp här snart. Vi får se men alla tips mottages tacksamt. Vi har inte gjort allt rätt med Doris heller. Eller finns det ens något rätt eller fel? Det är lite charmigt när en hund har lite brister med. Fast inte med ledarrollsplaceringen. Det kan bli farligt i framtiden..

    Kramisar

    9 juli, 2011 kl. 01:56

    • Sussie: Vad roligt. Grattis

      10 juli, 2011 kl. 06:09

  3. God Morgon!
    ja du, hundvalp är nog värre än småbarn 😉

    Kram

    8 juli, 2011 kl. 05:51

  4. ring cesar milan 🙂 näe svårt det där… förstår… men när han biter, ge ett tjuvnyp tillbaka… skulle jag göra..

    7 juli, 2011 kl. 09:31

  5. DU lär dig en hel del tror jag, kanske kan tillämpas på ungarna också sen? Återta ledarskapet och så 😉

    7 juli, 2011 kl. 07:49

    • krulli: Haha ja vem vet

      8 juli, 2011 kl. 08:34

  6. Det är svårt med hundar som lätt blir uppvarvade……..

    7 juli, 2011 kl. 07:32

  7. Vicken liten buse han är din lilla gose tuss *love*
    Sv; Vasse gooo det var så lite så 🙂
    KramKram

    7 juli, 2011 kl. 06:27

  8. Själv tror jag inte man ska fundera så mycket på ”ledarskap”. Bättre att fokusera på hur man vill att valpen ska uppföra sej, vad som funkar och vad som inte funkar för att få den att uppföra sej som man vill. Börjar man fundera en massa över vad hunden ”tänker”, och om hunden tror att den är ledare själv eller inte, så blir man lätt paranoid och börjar se tecken överallt på att hunden försöker ”ta över”. Själv funderar jag aldrig på det där med ”ledarskap”, det går bra ändå.

    7 juli, 2011 kl. 02:21

  9. Gun

    Har du en valp? Näää, vad kul! Nu måste jag läsa tillbaka här tror jag..:)

    7 juli, 2011 kl. 12:14

  10. Valparna brukar oftast använda tänderna när dom leker.
    Vad skönt att du har fått några tips hur ni ska gå tillväga!
    Lycka till!
    Kramen♥

    7 juli, 2011 kl. 11:25

  11. Vad skönt att kunna få feed back och råd genom bloggen 🙂
    Och Malin kan ju hund!
    Kram.

    7 juli, 2011 kl. 10:05

  12. Kan det vara att han har svårt med sina mjölktänder? Så var Noakc också, när han var liten. Då bet han jämt och samt. Men det kliade ju i tänderna.

    Kram/Gilla

    7 juli, 2011 kl. 09:56

Kommentera

