Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Dagens roliga historia!!

En äldre dam bestämde sig för att ta in på ett av London’sdyraste hotell på sin födelsedag.

När hon checkade ut dagen därpå fick hon en räkning på £250.00.

Hon exploderade av ilska och ville veta varför avgiften var så hög. ” Det är ett fint hotell men rummen är absolut inte värda  £250.00 per natt och det utan frukost.”

Receptionisten talade om att det var standardavgiften så hon insisterade på att få tala med hans chef.

När hotellföreståndaren kom dit hörde han receptionisten säga till den gamla damen: ”hotellet har en gigantisk pool och ett stort konferenscenter som man får använda om man vill.”

 
‘Men jag använde dem inte,” svarade damen.                                                                                                                
”De finns här så du kunde använt dem ”, förklarade hotellföreståndaren.

Han fortsatte att förklara den höga taxan med att de även hade hotellshower varje kväll för vilket hotellet var berömt som hon kunde ha sett..

”Men jag såg inte på nån av showerna”, svarade damen.
”De finns här att se varje kväll så du kunde om du hade velat”, sa Chefen.

Vad än Chefen nämnde som ingick i priset på en övernattning så svarade hon att hon inte hade använt det”!

Hotellföreståndaren stod på sig så den gamla damen bestämde sig för att det var lika bra att betala. Hon skrev ut en check o lämnade över till föreståndaren för hotellet.

Han blev lite överraskad när han tittade på checken. ”Men detn är ju bara utskriven på £50.00.” ‘Det stämmer. Jag debiterade dig £200.00 för att du sov hos mig inatt,”svarade hon.

”Men det gjorde jag ju inte!”svarade den väldigt förvånade hotellföreståndaren.

”Det  var ju synd, Jag var här o du kunde om du velat…”

Sensmoral: Dont mess med pensionärer

7 svar

  1. Svar om Halti.
    Jag skulle säga både ja och nej till Halti, ja pga ms och balasproblem men nej för att jag inte alls vet hur hunden går i koppel.

    Valpkurs skulle jag börja med, man ska aldrig börja använda hjälpmedel tidigt innan man har lärt hunden hur man vill att den ska vara. Att sätta på ett halti blir bara en genväg och lär inte hunden något.

    14 juli, 2011 kl. 03:37

  2. nightmare

    ha ha bra historia…

    11 juli, 2011 kl. 07:22

    • Nightmare: Ja man hoppas ju att man blir så själv om man uppnår den åldern

      11 juli, 2011 kl. 08:10

  3. Hehe den var bra 🙂

    10 juli, 2011 kl. 03:16

  4. Hahahaha
    Det var ruter i den tanten 😉
    Kram

    10 juli, 2011 kl. 12:26

  5. Du är som du är. ROLIG!

    Kram/Gilla

    10 juli, 2011 kl. 11:53

  6. Var får Du allt ifrån,
    snuskis där?!
    🙂

    10 juli, 2011 kl. 09:27

Kommentera

