Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Min Shabba är jätteduktig!! Men det som går bra skriver man väl oftast inte om för där behöver man inga råd.

Jag har ju nästan enbart skrivit  om de problem jag har med Shabba men han är jätteduktig.

* Han gör för det mesta sina behov ute. Visst det händer olyckor ibland..

* Han morrar aldrig om jag närmar mig hans matskål

* Jag får ta hans tuggben utan protester

* Han skäller eller morrar inte så ofta när det ringer på dörren

* Han ligger oftast själv o sover i köket

* Idag var jag borta i 9 min o det var tyst när jag kom tillbaka

* Vi får klippa hans klor

* Han skäller o morrar inte så värst åt människor,djur eller andra saker ute.

* Främlingar får hälsa på honom o ha händerna i behåll 🙂

* Han kan b la sitt,vacker tass,loss o det viktigaste av allt: han vet vad han heter 🙂 O det är ju bra även att han inte kommer alla gånger man ropar..

Problemet är ju att han väldigt lätt stressar upp sig om inte jag är närvarande o att han vill starta lekar genom att bita oss i benen eller kläderna o oftast vägrar att ta ett nej. Eller så går han o hämtar saker han vet att han inte får ha o i det ögonblicket förstår han inte uttrycket ”loss”. Ja han är inte dum. Han är precis som ett barn. Här gäller det att ligga i minsann..

 

Update: Glömde skriva att han inte är som de flesta andra av hankön- rädd för dammsugaren 🙂

7 svar

  1. hahaha Doris är livrädd för dammsugaren. Härligt att läsa om dom braiga sakerna med 🙂

    Kramisar

    11 juli, 2011 kl. 10:11

  2. Jo

    Låter som att du har en duktig liten kille, men ställ inte för höga krav på honom han är faktiskt bara en liten en. Men jag tycker det låter som du har kolla på läget, jag skrev ett inlägg till dig för jag är så fruktansvärt dålig att svara på kommentarer;)

    11 juli, 2011 kl. 08:19

  3. Snyggt jobbat bruden, du/ni är jätte duktiga 😀 😀

    10 juli, 2011 kl. 10:08

  4. Tack, ja jag är jättenöjd med dem. Hoppas du haft en bra helg!

    10 juli, 2011 kl. 08:44

  5. Precis, det är nog så man måste tänka, att han är ett barn. För man har lägre förväntningar på barn och det måste man nog ha på unghundar också 🙂

    10 juli, 2011 kl. 07:30

  6. Tack för kommentaren hos mej. De har så fin trädgård överhuvudtaget. Det är han som är den fanatastiske trädgårdsmästaren och tillika kocken, precis som min Gube. Ja han är ju inte trädgårdsmästare förstås, men lagar jättegod mat.

    Kram/Gilla

    10 juli, 2011 kl. 05:36

  7. Så härligt att höra att det går bra för er med den lille vovven. Han är ju inte så gammal, men han är tydligen lättlärd. Det är ju roligt för er alla.

    Kram/Gilla

    10 juli, 2011 kl. 04:37

Kommentera

