Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Konsten att klippa hundens klor!!

Det här konceptet har jag kört efter o det går excellent

Nu är ju Shabba en NÅGOT större hund men jag lägger honom mellan mina ben på rygg för att kunna klippa hans klor  fast jag är väldigt osäker på hur långt ner de ska klippas. En del säger att man inte ska klippa ner så att klon blir vit andra säger till ”böjen”. Ska fråga på valpkursen.

15 svar

  1. Det kostar inte så mycket mer än sextio kronor att gå till en ”kloklippare”. Gör det om du är osäker åtminstone en gång eller två.

    28 juli, 2011 kl. 09:36

    • annamis: Jag har faktiskt funderat på det för jag tror att hans klor är alldeles för långa Vill inte riskera att klippa i pulpan för då kanske det blir protester sen

      28 juli, 2011 kl. 09:43

  2. Kabske bra ide att ta reda på hur korta dom ska vara. Tänk vad ont det blir om man klipper för kort..

    Kram

    13 juli, 2011 kl. 08:33

  3. Ha en fin Onsdag!
    🙂
    Kram
    Stevie

    13 juli, 2011 kl. 04:31

  4. Det där med kloklippning gillar inte vi. Det går oftast bra men rättvare e så klipper man i pulpan och det gör ont! Sen några år tillbaka så har vi lejt bort det där med kloklippning till hunddagis. För lite över en hundring i månaden så behöver inte vi tänka på det längre. Mycket skönt!! 🙂

    Kramisar

    12 juli, 2011 kl. 09:50

  5. ja, då får du fråga dom där, för jag vet inte, ha en fin kväll nu

    12 juli, 2011 kl. 06:19

  6. Är alltid bra att lära dom som valp med kloklippning!
    Om man råkar klippa för långt så det börjar blöda, ska man ha på potatismjöl det stoppar blodflödet!
    Kramen♥

    12 juli, 2011 kl. 02:59

  7. Ja, jag undrar med över det faktiskt. Hon har väl haft någon sponsor antagligen, kanske mot första exklusiva intervjun efter eller något?

    12 juli, 2011 kl. 02:36

  8. Virar in katten i en handduk för att hon ska ligga still (det kommandot funkar inte på henne, konstigt va) och klicper sen. Ska klippa till böjen men är lite feg och tar det knappt utanför.

    12 juli, 2011 kl. 02:28

  9. ja inte lätt klippa klorna på djuren alla gånger, kramar biggan

    12 juli, 2011 kl. 12:41

  10. Svar: Det var kul att roa lite.

    Kram/Gilla

    12 juli, 2011 kl. 10:54

  11. Håller med Fredrik, exakt så gör man 😀 Inga konstigheter, bara lugn å ro. Alla mina hundar har somnat när jag klipper klorna 😀

    12 juli, 2011 kl. 10:36

  12. För mig gick det länge bra att klippa Alvins klor – tills han en dag bestämde sig för att det är jättefarligt om nån ens pillar på hans tass. Nu får både jag och C klippa tillsammans… och ja, det är svårt att veta hur långt man ska klippa – och då har Alvin ändå ljusa klor så man ser pulpan.
    Kram.

    12 juli, 2011 kl. 10:33

  13. Vilket tålamod man måste ha. Det är ju bra att du redan har lärt Shabba att få klorna klippta och att det fungerar. Matte till Noack brukade lämna honom vid kloklippningen, men jag vet också att han kände obehag inför det. Han fick väl inte den här gemenskapen, som den här lilla vovven.

    Kram/Gilla

    12 juli, 2011 kl. 09:49

  14. Va bra han är med hundarna, verkligen!!

    12 juli, 2011 kl. 09:21

Kommentera

