Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Tips för att få bort mjölbaggar!!

Mitt bostadsbolag vill inte skicka ut anticimex. Är det ngn som vet hur man får  bort dem mer än att städa?!

13 svar

  1. Släng allt som fått mjölbaggar. Hade problem med de små krypen en period. Gjorde som mamma alltid gjort. ALLA TORRA SPECERIER har fått tätslutande burkar . Tupperwere(dyra!) men typ har hållt i 15 år.Hammarplast går lika bra. Ikea har numera ett bra sett som passar 2 l mjöl etc.
    Dessvärre el bättre har jag ärvt burknojan på allt, även i badrummet. Har numera genomskinliga plastburkar av olika slag till allt. Lättare att ha ordning och städa. Hoppas det går bra med vovven…och att DU får semester. Nu åker vi snart till värmen. Ha det gott min vän. repris snart på en öl ute, el 2 får räcka till dig 😉

    Bodil

    19 juli, 2011 kl. 03:12

    • Bodil: Det låter som en bra plan.

      24 juli, 2011 kl. 08:54

  2. Hallojs. Jag åkte till anticimex och fick köpa ett medel där som jag sprayde med hemma och baggarna försvann.
    Kram

    18 juli, 2011 kl. 11:49

  3. OM du har hemförsäkring, tror jag att det ingår med anticimex…. Kram

    17 juli, 2011 kl. 10:36

  4. nej, jag har inget tips, ha en trevlig helg nu

    16 juli, 2011 kl. 09:08

  5. Kollade lite på skoj på nätet. Släng alla torrvaror och kör nya med tätslutande lock verkar fungera. Tar man bort maten så försvinner dom tydligen. Låter i alla fall logiskt tycker jag.

    15 juli, 2011 kl. 10:21

  6. Går det bättre med vovs nu? Hoppas det ordnar till sig för er 🙂
    Kramen och ha en fortsatt fin dag♥

    15 juli, 2011 kl. 02:58

  7. Sv ang din fråga om valpen. Först och främst vill jag säga…få inte panik eller bli inte så orolig om du kan. Han är bara en valp och det du beskriver låter normalt och trots allt måste han få bete sig som en valp….eftersom han är en.

    Sen låter det som han är en aktiv typ. Där får man så småningom gå balansgång. Vara med och försöka bryta när det blir för mkt för honom. Vänja honom vid få nya intryck åt gången. Försöka få honom att använda huvudet genom kontaktövningar/vardagslydnad och kanske spårning framöver. Spårning kan funka bra på hundar som behöver mer stimulans än andra.

    Med vardagslydnad menar jag att lära sig att vänta in kommando innan han får äta etc.

    Vi har ju tre dalmatinerhundar och alla går lätt upp i varv samt kräver mkt stimulans..så jag vet att det krävs en del när man handskas med såna hundar…men man får försöka vara lugn och ha tålamod…det löser sig på sikt.

    Kram!

    15 juli, 2011 kl. 10:42

  8. nej har ingen aning hur man får bort dem hua v aläskiga kryp det finns

    14 juli, 2011 kl. 09:55

  9. tyvärr, har ingen aning, konstigt dom inte vill hjälpa dig, men dom ska väl spara pengar som allt annat, kramar biggan

    14 juli, 2011 kl. 03:32

  10. Men borde inte bostadsbolaget stå för det?
    Är ju svårt att bli av med dom. Enda är nästan att slänga allt du har i skafferiet….tyvärr…

    Kram

    14 juli, 2011 kl. 01:16

  11. Ha allting i tätslutna plastbyttor så dom inte får nåt att äta?

    14 juli, 2011 kl. 12:34

  12. Ingen som helst aning – du får googla helt enkelt.
    Lycka till. Kram.

    14 juli, 2011 kl. 12:33

Kommentera

