Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Några är ute och cyklar!!

En del personer inne på vovve.se tror att jag tröttnat på det ansvar Shabba medför men det har jag inte! Det var något jag var beredd på (även att jag lurat i barnen att det är deras hund så att de med tar lite ansvar o hjälper till).  Att han skulle vara skitjobbig det visste jag men även söt o alldeles UUUnderbar!!

Anledningen till att jag ställde frågan om en omplacering var bäst var för att en hundmänniska väckte tanken..Jag vill ju göra det som är bäst för Shabba!  Och jag har ju aldrig varit ngn hundmänniska det är därför jag frågar så mkt o är lite nojjig sen så är ju Shabba en ”problemhund” som har lätt för att stressa upp sig o gå överstyr…Så jag känner att jag inte har tid att lära in fel saker som man sen ska lägga ner massor av blod,svett o tårar på att åtgärda! Bättre att göra rätt från början. Och jag är övertygad att det går att komma tillrätta med hans problem. Tiden får utvisa om jag har fel! Nina gav mig ett superbra råd: lyssna till ditt hjärta!! Ibland kan det visa sig rätt ibland fel men är hjärtat med så engagerar man sig ju mer!!

Det går mkt bättre med allting när inte Filip är hemma men jag ska beställa en bok till honom med fakta om hunduppfostran som är skriven för barn. Det kanske underlättar o så lyssnar han väldigt mkt på Tomas (Östra Hundskolan) som har valpkursen. Honom ser han upp till! Det är ju bra av flera anledningar ( ni som har lösen vet vad jag menar).Men nu är det klackarna i taket som gäller för nu är jag ensam ensam ensam resten av veckan. Fatta känslan!!

8 svar

  1. Kerstin

    Nej Nu får du sluta! En liten valp är ingen problemhund. En valp är pest o pina många ggr och det hör till. Vad får dig att säga att han är en problemhund? Felet ligger hos dig som stressar upp över normalt valpbeteende. Du får se honom som en helt normal valp.

    26 juli, 2011 kl. 10:57

    • Kerstin: Tack för att du ”röt” i lite åt mig. Det behövde jag.

      26 juli, 2011 kl. 03:38

      • kerstin

        Hej! Det var inte meningen att ryta. Hoppas du kan se din lille valp som en helt normal valp. Valpar är pirayor med sylvassa tänder dessutom envisa som åsnor. Bara försök att njuta lite av honom o inte se allt som fel o problem. Kram

        26 juli, 2011 kl. 11:14

      • Kerstin: Jag tog det inte så heller men du ”väckte” mig!! Tack!! Kram

        27 juli, 2011 kl. 05:01

  2. Så underbart för dej att vara helt själv några dagar 🙂

    Kram

    26 juli, 2011 kl. 08:35

  3. Gulliga du, men det är så sant som det är sagt 😀

    25 juli, 2011 kl. 11:42

  4. Sv: stämmer han fyller 17 nästa månad!
    Kramen♥

    25 juli, 2011 kl. 10:47

  5. Kämpa på bara! Jag är övertygad om att du klarar det!

    25 juli, 2011 kl. 09:24

Kommentera

