Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Tack till Kerstin!!

Tack för att du ”röt” i lite åt mig. Precis vad jag behövde! Ska försöka att sluta lyssna på vad folk säger om Shabba. Kanske är lite tidigt för dem att döma ut han som problemhund bara för att han har lätt för att stressa upp sig…

 

Har beställt denna bok idag efter rekommendation av en tjej på vovve. Den behöver nog jag:

 

 

 

 

 

Och så har jag beställt denna barnfaktabok om hundar till Filip:

 

 

8 svar

  1. Bra där. Lyssna inte på andra..

    29 juli, 2011 kl. 08:17

  2. Sv; Visst är det en bra lista 🙂 Den kan man spana tillbaka på många gånger.

    27 juli, 2011 kl. 04:18

  3. sv: Nää handlar inte om det vi pratade om på msn i min blogg 🙂 Tyvärr. Men de kommer bli bra.

    Det vi pratade om de är lite skevt det med men de löser nog sig snart 🙂

    saknat dig!

    Kram

    27 juli, 2011 kl. 01:07

    • Ellis: Jag har saknat dig med. Kram

      28 juli, 2011 kl. 10:38

  4. Tror nog att du kommer att fixa detta, ge det lite tid bara.
    Kram

    26 juli, 2011 kl. 08:55

  5. www.moralensvaktare.blogg.se

    Oj här låter det som att tankarna snurrar förfullt. Jag undrar vem som är mest stressad du eller hunden? Din valp är det absolut inget fel på, din hund kan inte ens klassas som problemhund än eftersom det är en valp, jag läste kommentarerna under som de verkar vara som någon säger, du ha fått en valp med mycket motor och driv dvs det är mycket schäfer i honom. Jag tror säker han är fullkommligt normal för de raser han har i sig, men det låter som att det är lite för mycket hund för just dig och din familj. Detta var de jag varnade dig för innan, man måste eta vad man köper, du har köpt en schäfer blandning och så får man mycket hund. Du skulle nog valt en annan ras som inte kräver lika mycket, men du är ju som sagt mer en engagerad så ber du bara om hjälp så kommer de bli bra. Jag tycker du skall förändra både barnens och han beteende, är det inte okej att bitas så skall han inte få göra det och Filip skall aldrig ge honom möjlighet till det, det finns en lära som kallas Immie (tror jag) där man ignorerar alla hunden fel beteende och bara belönar rikligt för hans rätta beteende, man säger aldrig nej eller fy till sin hund överhuvudtaget utan man bara belönar det som är bra. Enkelt sätt frys ut honom när han beteer sig fel och belöna honom när han gör rätt, jag kör inte själv detta med mina hundar jag ander det som en praktiskt grej att kunna säga nej till sin hund, det underlättar i många andra träningssammanhand men det kan ju vara ett sätt för er att testa på det sättet slipper du få en ”dålig” stämmning mellan dig och Shabba, du slipper alla jobbiga nej fy m.m tillsägningar som ändå inte verkar fungera. Som en normal valp vill shabba testa alla gränser och se om han kommer undan med det/få uppmärksamhet av det får han inte det kommer han testa andra saker och får han då belöning när han gör bra saker så kommer dessa beteenden vinna i längden, denna variant är oerhört tålamods krävande, Men som sagt testa. Plus att jag tycker att du skall sluta stressa upp dig så mycket, Shabba är fortfarande lite, tålamod, engagemang och kunskap så kommer det gå bra, du är duktig MEN måste tyvärr lägga in ett litet sånt för Shabbas skull, om du känner att du inte fixar det så är det bättre att du omplacerar honom nu när han är liten då får han mer tid på sig att knyta sig till sin nya familj! Du kommer fixa detta!

    26 juli, 2011 kl. 07:32

    • Moralens väktare: Tack för ditt svar. Du är en av de personer som gör att jag känner mig trygg igen i min roll som hundägare. Vi får se hur länge det tar innan jag har en ny dum fråga till dig 🙂

      27 juli, 2011 kl. 06:09

  6. Alla valpar i början. Samma som alla barn i början. Det blir nog bättre med tiden ska du se.

    Kram/Gilla

    26 juli, 2011 kl. 06:50

Kommentera

