Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Flockledarna!!

Vi tog med oss min mamma idag på en promenad runt motionsspåret. Shabba o jag gick jämsides men mamma hamnade på efterkälken då stannade Shabba o vänade på henne. Hon blev superglad tills jag sa: flockledare brukar ju vänta på de gamla o sjuka 🙂 Även att han anser att hon har lägre rang så är hon iaf upptagen i hans flock!!

8 svar

  1. hahaha så glad din mamma måste ha blivit över den kommentaren då 😉
    Så snäll Shabba var som väntade..

    Kramisar

    29 juli, 2011 kl. 08:11

  2. Han den där i Norge har fått för mycket publicitet i tidningarna. Jag personligen tycker att det ska tystas ner.
    Så härligt att höra av Shabba är så duktig. Kramiz

    29 juli, 2011 kl. 07:32

  3. Den uppskattningen fick inte jag fan från Ali när jag var hundvakt, han satte sig vid dörren och ignorerade mig som bara den. hatade mig eller något haha

    29 juli, 2011 kl. 03:21

  4. Han vet vad han vill Ditt hjärtegryn,
    så vad ska Du med en KARL till?!
    🙂

    28 juli, 2011 kl. 10:36

  5. anna@anna.com

    Rang är artspecifikt och existerar inte mellan hund och människa. Mellan hund-hund, kanske, men en människa kan aldrig vara högre i rang än en människa. Det funkar inte så. En hund kan inte heller vara ”dominant” över en människa.
    Så du behöver inte ”jobba” på att vara ranghög eller dominant, det funkar alltså inte så.

    28 juli, 2011 kl. 09:25

    • anna: Tack för din input. Jag jobbar inte så iaf men har läst att det funkar så men du har antagligen rätt. Låter logiskt! I vilket fall som helst så var mammas min obetalbar 🙂

      28 juli, 2011 kl. 09:29

  6. Ha Ha, vem vill bli kallad gammal (även om man är det)

    28 juli, 2011 kl. 09:20

  7. Det är så härligt när hundar visar att alla ska vara med.

    28 juli, 2011 kl. 09:08

Kommentera

