Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Grodor in da court!!

Fråga: Vad heter ni?
Svar: Elsa Svensson.
Fråga: Och vad är er civilstatus?
Svar: Rimlig.

Fråga: Ni sa att trappan gick ner till källaren?
Svar: Ja.
Fråga: Och den här trappan, gick den upp också?

Fråga: Är du sexuellt aktiv?
Svar: Nej, jag ligger bara där.
Fråga: Säg mig doktorn, hur många obduktioner har ni utfört på döda personer?
Svar: Jag utför alla mina obduktioner på döda personer.

Fråga: Vad är ert förhållande till den åklagade?
Svar: Hon är min dotter.
Fråga: Och var hon er dotter på fredagen den tredje februari detta år?

Fråga: Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid kollisionen?

Fråga: Vad hände sedan?
Svar: Han sa att han måste döda mig för att jag kunde identifiera honom.
Fråga: Och dödade han er?

Fråga: Var det ni eller er bror som dog i kriget?

Fråga: Var det bara ni eller var ni ensam?

Fråga: Säg mig doktorn, om en person dör i sömnen, är det inte så att denne person sakta somnar in, och vet inget om det förrän nästa morgon?

Fråga: Jag visar er bevis nummer tre, och frågar om ni känner igen detta foto.
Svar: Ja, det är jag.
Fråga: Var ni närvarande då detta foto togs?

Fråga: Fru Jones, konstaterar ni att ni är psykiskt stabil just nu?
Svar: Ja, det är jag.
Fråga: Hur många gånger har ni begått självmord?

Fråga: Så ni var borta tills ni kom tillbaks?

Fråga: Har du barn eller något liknande?

 
Fråga: Kände ni den avlidne?
Svar: Ja.
Fråga: Före eller efter hans bortgång?

Min absoluta favorit:

Fråga: Doktorn, innan ni gjorde obduktionen, letade ni efter någon puls?
Svar: Nej.
Fråga: Kollade ni blodtrycket?
Svar: Nej.
Fråga: Kollade ni om patienten andades?
Svar: Nej.
Fråga: Så ni menar att patienten kunde ha levt då ni påbörjade obduktionen?
Svar: Nej.
Fråga: Hur kan ni vara så säker på det?
Svar: För att hans hjärna fanns i en glasburk som stod på mitt skrivbord.
Fråga: Men kunde patienten fortfarande varit vid liv?
Svar: Det är möjligt att han kunde leva och arbeta som advokat någonstans, ja.

5 svar

  1. Man slutar aldrig bli chockad, det finns folk till allt!

    7 augusti, 2011 kl. 01:31

  2. Hahaha! Underbart 🙂

    3 augusti, 2011 kl. 11:06

  3. Den sista var bäst precis som du själv tyckte. Så härlig du är , som kan skriva så roliga historier trots alla dina bekymmer på senaste tiden. Bra jobbat, vännen!

    Svar: Jag är ingen kännare av Röllekorna, så jag Googlade på din fråga. Kul, men den första som hade skrivit om det var FenixMona. Hon skrev att Röllekan höll både fästingar och sniglar borta.

    Fortsätt med gott humör. Hjälper det till med några Bamsekramar igen?

    Då så! Här kommer dom.

    Gilla

    2 augusti, 2011 kl. 11:34

    • Gilla: Tack. Hade jag grävt ner mig för varje gån ngn gjort ngt i denna dimension så hade jag antagligen varit i Kina nu eller ett psykfall av stora mått.Det finns ju fler strulpellar i mitt liv än bara han. Mamma o pappa t ex. Kram

      2 augusti, 2011 kl. 11:40

  4. Jag håller med dig! Den är min favorit också!
    Läser om dina svårigheter och känner med dig.
    Kram

    2 augusti, 2011 kl. 10:21

Kommentera

