Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Tågluffa!!

Jag ville ta med mig barna o tågluffa för två år sen men Uffe tyckte inte att det var ngn bra idé med tanke på att jag är så impulsiv men  jag har fan ett visst mått av ansvarskänsla o har man ingen ekonomisk backup kan man definitivt inte betee sig som honom. Inte ens jag hade tagit in på ett hotell för 2200 kr per natt o jag hade inte heller chansat på att jag hade pengar på kortet o tagit en taxi. Jag skulle inte ens ha gjort slut på dem o skulle jag det hade jag ringt min pappa innan kontot var i stort sett länsat. Men  jag respekterade att han tyckte att jag var  lite för vild för att åka o tågluffa med barnen men med facit i hand så är det nog så att jag kan det.. jag har respekt, medveten om att situationer kan uppstå o lite ansvarskänsla o så är jag medveten om mina fel o brister!! När vi var i Turkiet såg jag till att jag alltid hade 800 kronor på kontot men det sade jag inte till barnen för de hade ju tyckt att vi kunnat handla upp dem men några korvören är bra att ha. Jag o en kompis gjorde bort oss på Kos när vi var unga o på den tiden var jag alltför stolt för att be pappa om pengar. Men inte nu när jag har barn….

6 svar

  1. De så de skall vara.

    (hallå söta du!!! länken du gav mig – kan du bara skriva MAD AT YOU – UTAN mitt namn?? vill hålla det utanför bloggen så nära o kära inte kan googla? vore super!)

    7 augusti, 2011 kl. 01:23

  2. Det bevisar bara vem det är som är den smarta föräldern. Du tänker till..

    2 augusti, 2011 kl. 11:56

  3. Jag har också alltid velat tågluffa med Snorpan. Nu blir det snart verklighet! Resan är bokad och vi åker den 31 oktober! Har såpass mycket pengar med oss att vi hoppas att det inte kommer sina.. Muahaha.. sen får jag lön större delen av tiden vi är där och Snorpan också (vi har redan sparat ihop reskassan (100.000) som vi hade som mål att ha sparat tills vi reser.

    2 augusti, 2011 kl. 11:11

    • krulli: Det var ingen dålig summa!! Och vad kul att få föra en sån här grej med sitt vuxna barn. Här kan man verkligen snacka om rätt väg i barnuppfostran

      2 augusti, 2011 kl. 11:22

  4. Barn förändrar en, helt klart. Förändrar både en själv och situationen. Även om man är ansvarsfull kan man ha det tufft ekonomiskt, det handlar inte om ansvar då. Och då är det skönt att du har din pappa som back up. Alla har inte en sådan förmån.
    Kram.

    2 augusti, 2011 kl. 09:26

Kommentera

