Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

HILFEN!! BITTE!

Det trodde ni inte att jag besitter sådana språkunskaper 😀 I 4:A dagar har jag försökt att komma in på min dator sedan EMelie gjort ngt. Helt omöjligt! Skriver detta inlägg på mobilen. FÖRST var det en ljusbå skärm med en duva men efter div. Knapptrckningar har jag lyckats ordna så bildskärmen är helsvart o att datorn. Stänger av och startar sig själv 🙂 VIsst r jag skillad!? Finns det ngt jag kan göra själv eller har jag mött min överman så jag ska lämna in den?

P.S JAg är väldigt datorkunnig: I Uppsala lyckades jag med att slå ut hela juridiska fakultetens datorsystem så ni behöver inte hålla inne med mera avancerade lösningar 🙂

17 svar

  1. Men då!! Hoppas allt fungerar bra nu igen?

    Ha en fin fin helg 🙂

    3 september, 2011 kl. 01:32

  2. Är hemskt imponerad. Både av din språkbegåvning och dina tekniska skills. Ett tips: Håll ungen borta från datorn 😉

    30 augusti, 2011 kl. 06:49

  3. PS. Det gick inte ens att stänga av den, för han hade en helt svart skärm och bara muspekaren syntes. DS.

    Kram (det var därför jag skrev en gång till, för man får inte för många kramar) /Gilla

    29 augusti, 2011 kl. 04:43

  4. Det verkar ju vara ett riktigt svårlöst problem. Hur har det gått sen? Har du fått hjälp, eller har det gått att ändra. I morse hade Guben svårighet med sin dator, men sen han hade dragit ur elsladden och satt i den igen, så kunde den starta. Det gick inte tidigare.

    Kram/Gilla

    29 augusti, 2011 kl. 04:41

  5. Kan inte använda min dator nu jag heller, har inget internet sedan några veckor. Men kommer ut på internet på andra sätt, tills det är fixat.

    Svar: Håller med om de två sista sakerna, själv tröttnar jag inte på politik, finns hur mycket som helst att skriva om. Men våldsdåd som detta är mycket allvarligt, sådana hotar demokratin och de som begår dem hatar demokratin.

    29 augusti, 2011 kl. 02:02

  6. Ping: KAJSALISAS MATRIX « KajsaLisasblogg's Blog

  7. Låter som om hon har ändrat användare och administratör. Äh, be nån kunnig titta på den!

    28 augusti, 2011 kl. 07:36

  8. Haha, det där var verkligen en bedrift! Snacka om att INTE vara datorokunnig 😉

    28 augusti, 2011 kl. 10:51

  9. Såg din kommentar, sorry, klockan är två, jag är skitfull, har hällt i mig 10 Boston lager ungefär ( Tror jag ). Återkommer med rapport om det ( trior jag). Kolla med dom du köpte den av, tyvärr är jag ingen expert. Jag bloggar på en Mac-dator, no fucking problems at all so far. Det enda tips jag kan ge är om du får skiten att fungera så köp en sunkdator på blocket till ungarna. Hoppas det löser sig.

    28 augusti, 2011 kl. 02:21

  10. Japp jag har sådana språk kunskaper
    🙂

    27 augusti, 2011 kl. 11:35

  11. Hege

    Låter som att din dator behöver professionell hjälp.

    27 augusti, 2011 kl. 10:55

  12. Ma

    Om Du kan komma åt Startmenyn på Din dator kan Du prova med följande. Leta upp Tillbehör på Startmenyn. Gå sen vidare till Systemverktyg. Där under finns något som heter systemåterställning. Gå in under den fliken och där brukar det finnas flera datum som är markerade som systemåterställningspunkter. Välj ett datum när datorn fungerade som skulle och tryck på återställ. Starta om datorn. Detta kommando återställer datorns filer till som det var vid den punkten som är satt som återställningpunkt. Hoppas Du lyckats fixa datorn med detta kommando. Lycka till…

    27 augusti, 2011 kl. 10:41

  13. Bengt :)

    Nja…Själv är jag mest inne på att sjunga goa sommarvisor med ungarna…Kan inte så mycket om datorer, tyvärr…:(

    /Bengt Alsterlind.

    (Tittade bara in efter din kommentar på Madatyous blogg. 🙂

    27 augusti, 2011 kl. 10:26

    • Bengt: Känns bra att så prominenta personer läser MIN blogg oxå 🙂

      3 september, 2011 kl. 09:18

  14. Haha oj.. den måste nog lämnas in till någon kunning dator-VÄN! Inte butik, de tar för mkt i kostnad.

    27 augusti, 2011 kl. 10:05

  15. Tomas

    Håll Emely borta från datorn, det är mitt tips!!;O)))/Tomas

    27 augusti, 2011 kl. 08:50

    • TOMAS: Haha antagligen

      27 augusti, 2011 kl. 09:02

Kommentera

