Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Pig in the bag!!

Det finns visst en funktion på wordpress där man kan se de mest kommenterade inläggen man gjort. O här är ett av mina som jag gjorde förra hösten efter att ha fått en turk efter mig sen vi var där

Det är en kille från i somras som lagt till mig på FB som söker den stora kärleken och i den kategorin hamnade jag. Sade till honom att jag kunde ju vara en riktig bitch det kan ju inte han veta efter några veckor. Näe jag var ju så snäll! Vissa av er tvivlar väl på hans omdöme nu.. Iaf så sa jag; you can´t buy the pig in the bag… har jag inte en excellent engelska så säg…  🙂

De har inte ens ett sådant ordspråk så han undrade nog varför jag jämförde mig själv med en gris i synnerhet som han antagligen är muslim…

 

Nu till saken: Hege skrev denna kommentar;Det måste ju finnas ett motsvarande ordspråk på engelska? Hitta det snälla – jag blir tokig annars…

O det glömde jag kolla upp. Är det ngn som vet hur ordspråket lyder på engelska?!

5 svar

  1. Buy a pig in a poke…….. voíla, här fick du det! 🙂

    8 september, 2011 kl. 09:37

  2. Tack 🙂 igen…. 🙂 men nääää, inga utlottningar, inte riktigt min grej…

    8 september, 2011 kl. 08:51

  3. Hahaha!

    Fast jag har inte den blekaste om hur den engelska varianten egentligen skulle ha varit…

    8 september, 2011 kl. 07:19

  4. hade jag helt glömt… nu var jag ju tvungen att läta igen…. och hittade det 🙂
    Buy a pig in a poke!
    http://www.paengelska.com/engelska_uttryck_k.htm

    8 september, 2011 kl. 05:55

  5. Ha ha ha, nä jag vet inget liknande uttryck, men ditt var roligt iaf 🙂

    8 september, 2011 kl. 01:25

Kommentera

