Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Award!!

Jag har fått en award från Inna o en från Nillan på nätet.

Innas motivering:  

Kloppan – med sjuk humor och glimten i ögat hanterar hon livets svårigheter så att ingen kan motstå denna solstråle.

 Undrar hur mkt hon vill låna?! Näevars tack godis!! Och Nillan på nätet hade en kul grej där man fick gå på blindate.  Min blev Sladdertackan.

Tack så jättemkt, gull på er! Med awarden följer att svara på följande fem frågor:

1. Varför började du att blogga?

Mest pga att Stevie tjatade på mig om att jag skulle göra succe 🙂 Åsikterna går säkerligen isär här då en del tycker att jag skriver allt för öppet o en del tycker att min humor är lite brutal 🙂

Men jag är av den åsikten att så länge man inte hänger ut folk som inte vill (undantaget är det jag  skriver om i lösenordsskyddade inlägg) o att man kan stå för det man skriver så kan man i princip skriva vad somhelst. Men då får man oxå vara beredd på kritik!!  Både positiv o negativ!

När det gäller humor tycker jag att man skoja om det mesta. Visst det finns vissa skämt jag INTE gillar som t ex judeskämt eller de skämten som finns om Engla men alla har sin humor.. Bara för att jag t ex tycker:

”I en buss sitter två zigenare, en somalier,två finnar, en kurd och två albaner, o en  svensk. Vem kör?”

 

Kriminalvården.

               …………………………………………………………….

Har du krockat?

Näe jag körde på en muslim igår.

Men du har ju massor av grenar o löv i fronten?!

Ja vafan den jäveln sprang in i skogen..

Det gör mig ju inte till rasist. Alla är rasister i såna fall! Ta alla Norge-historier t ex!!

 
 2. Vilka bloggar följer du?
Det sista halvåret har jag varit lite dålig på att besöka andra bloggar men de jag besöker *host *host regelbundet ligger i kolumnen ”bloggar jag läser ofta”

3. Vilka favoritfärger har du?
BLÅ i alla nyanser.  Sen gillar jag färgstarka färger men har det inte så ofta längre. Svårare att matcha o  jag har blivit lite snål på ålderns höst 🙂

4. Vilka favoritfilmer har du?
Uj Uj uj nu blev det svårt. Älskar alla typer av fantasyfilmer (typ Harry Potter, Sagan om Ringen mm mm), Sci-fi,komedier,thrillers. Ja jag kan nog se det mesta. Det är bara skräckfilmer som jag inte gärnar tittar på. I synnerhet när det gäller övernaturliga saker. Lite chicken vet ni 🙂

5. Vilket land drömmer du om att få besöka?

Jag har alltid velat åka till Dineyland i USA. Skulle vara kanonkul. Har bara inte hittat han som skall bjuda än 🙂

Sen ska man skicka den vidare till 5 st men jag tar det i nästa inlägg för nu måste jag gå ut med Shabba så jag slipper Svabba du lilla Nilla

8 svar

  1. hahaha jag älskar din humor!!

    Grattis till awarden

    25 september, 2011 kl. 12:31

  2. Det har jag ju sagt hela tiden..ha en bra vecka SUNSHINE! 🙂

    19 september, 2011 kl. 12:02

  3. Grattis till awarden!! Den är du värd! Kram

    18 september, 2011 kl. 11:09

  4. Grattis!

    17 september, 2011 kl. 09:50

  5. Vad kul att läsa listan här inne också. Hoppas du hittar honom som kan bjuda 😉
    Kram.

    17 september, 2011 kl. 09:01

  6. Ma

    Awarden är Du väl värd. Gillar Din blogg…

    16 september, 2011 kl. 09:41

  7. Tycker också att man skoja om det mesta. Kramiz

    16 september, 2011 kl. 08:31

  8. HaHaHa! HeHeHe! HiHiHittar inte på någon kommentar att skriva!
    🙂
    You are GREAT!
    🙂

    16 september, 2011 kl. 07:35

Kommentera

