Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Förlåt mig alla mina kära Bloggvänner

Jag har inte ngn tillgång till internet o inte haft på säkert 2 månader. Inte orkat bry mig då jag varit mm från den berömda väggen. Detta är en uppdateriing från mobilen så att ni iaf vet att jag lever. Ni som har lösen till mina skyddade inlägg tycker nog att jag vaarit med om mkt o det har ju inte blivit bättre kan jag säga…polis, soss mm o det är inte bara barnen.. Så kände jag mig så jävla ouppskattad på joobbet. Totalt värdelös kände jag mig. Jobbet har alltid varit mitt vattenhål, min fristad där jag kunde glömma mina bekymmer för ett litet tag när jag gick till jobbet o mådde så dåligt var det inte alls långt borta från det totala psykbrytet. Jag har alltid älskat mitt jobb o efter samtal med rätt person blev det mkt bättre trots att jag fortfarande känner mig orättvist behandlad.

Jag har varit tvungen att lämna bort Shabba till en pappa till en av Emelies kompisar. Bara på prov för att se om de trivs ihop men jag tror att Shabba kommer att tycka att det är jättebra där. Det svåraste jag någonsin gjort. Jag känner mig jättegrym som lämnar bort en älskad ds Ole reken. Han var mitt livs kärlek näst efter barnen. Det finns ingen levande varelse som jag förlitat mig på så mkt.. Jag älskar Shabba så mkt o trots att jag vet att han säkerligen har det mkt bättre där så känner jag mig som en totalt hjärtlös person. Sista gången vi gick ut med honom så hoppade han upp på filip o ylade så att mitt hjärta brast.. Igen.. Ingen har någonsin fått mig att reagera så starkt. han är så go min shabba o det finns inget aggressivt i honom men. Han gjorde utfall mot ganska många han såg o jag klarade knappt av att hålla honom. I synnerhet nu när det är halt ute barnen klarade det bättre än mig men de vill inte gå ut med honom längre. Och jag kan ju. Se problemet med att folk blir rädda för en så stor hund även om han bara vill leka!! Jag hade blivit det förut iaf..

En bra sak har hänt mig iaf: jag har träffat en underbar man. Vi får se vart det leder…

27 svar

  1. Ma

    Hoppas det hela leder till något bättre och Du har träffat mannen i Ditt liv. Dvs den mannen som Du behöver och är bra för Dig. Hoppas allt reder upp sig runt Dig…

    13 februari, 2012 kl. 07:06

  2. Helt okej vettu, har man inte möjlighet så har man inte. Förra veckan bloggade jag förresten ingenting, förutom ett enda inlägg.
    Angående Sweden Confidential: Det märker du om den är, sidan är i alla fall ganska känd.
    kram

    13 februari, 2012 kl. 04:36

  3. Jag tänker på dig! Kram

    3 februari, 2012 kl. 09:05

  4. Äntligen. Jag har saknat dig. Skickar en kram. Hoppas att allt löser sig.

    31 januari, 2012 kl. 06:38

  5. Ma

    Hoppas allt blir bättre för Dig och att reder ut sig till något positivt. Ha det bra och sköt om Dig. Hoppas vi hörs mera i bloggosfären. Har saknat Dina uppdatering och förstått att något var fel…

    22 januari, 2012 kl. 09:05

  6. Ha´en bra vecka ! 🙂

    15 januari, 2012 kl. 09:06

  7. Gott nytt år, Sunshine ! 🙂 Lycka till med Allt du tar dej för !

    5 januari, 2012 kl. 03:45

  8. Så trist att du behövde lämna bort Shabba. Jag vet ju hur älskad en sån vän kan vara. Men du ser ju till hennes bästa och då behöver du inte känna dej grym.
    Det var ju tråkigt att läsa att du inte mår bra annars heller, utan har besvär på jobbet också.
    Men så hoppas jag ju att det fortfarande är bra med mannen du talar om.
    SSå är det dags för mej att önska dej en god fortsättning på det nya året.

    Kram/Gilla

    3 januari, 2012 kl. 11:27

  9. maskrosen

    Många, många kramar till dig med förhoppningar om att 2012 kommer bli ett mycket bättre år på många sätt! Kramar

    2 januari, 2012 kl. 08:59

  10. Hoppas du kommer tillbaka snart. Gott Nytt År

    1 januari, 2012 kl. 08:37

  11. Det sista lät ju jättebra! Hoppas för din skull att det fortsätter i rätt riktning. Ja allt då.
    Kram och Gott Nytt År!

    31 december, 2011 kl. 07:42

    • Ama: Jag har in te tid upptäckte jag med ngt allvarligt förhållande. Kanske inte lust heller:)

      13 februari, 2012 kl. 11:37

  12. Att lyssna på magkänslan och inse att man inte orkar mer är inte svaghet – det är styrka! Du har haft mycket det senaste året och även om man ”klarar” det går man ibland ner i knä… Sänder många kramar och vill säga att jag beundrar dig. Man orkar mer än man tror – men ibland måste man få bryta ihop… Att bryta ihop ”tillsammans” med någon ger dubbel styrka när man reser sig upp..

    Önskar dig ett nytt år där saker faller på plats, knutar löses upp och känslor fördjupas.
    Kramar!

    30 december, 2011 kl. 02:58

  13. Undrat var du hållit hus, men nu vet jag.Gillar den sista meningen , välkommen tillbaka och God Jul i efterskott.

    26 december, 2011 kl. 06:51

  14. Jag hoppas att du ser ljuset i tunneln och att energin kommer tillbaka till dig.
    Du är en fantastisk människa och en otrolig kämpe.
    Ledsamt med Shabba, men jag blir så glad när jag läser att du träffat en man.

    Jag har den bästa julen någonsin tillsammans med mina barn och Kärleken som jag träffade i höstas. Jag har äntligen hittat hem. Mitt liv är bra på alla sätt och vis.

    Kramar!

    25 december, 2011 kl. 01:44

  15. Å,vad underbart att du träffat någon.
    Hoppas att du får en bra jul nu!
    Kram!

    23 december, 2011 kl. 07:14

  16. Hallo!

    Vad är det med apoteksvärlden? Själv håller jag på att nästan arbeta ihjäl mig.11 timars pass och pendling på det! Tråkigt med Shabba. Nu kan jag äntligen hälsa på dig utan att bli uppäten.Kan du inte köpa en yorder terrrier som du kan ha i en korg? Blev hundbiten som liten av en folkilsken collie. så stora hundar har jag respekt för. Tror du gjort rätt med Shabba.. Jag har svårt att gå utan att halka utan hund;).Du vet att jag har haft mycket omkring mig också, men jag har hört dina mobilsvar. Tack .I år har jag pojkarna hemma. Så jag har tagit 2 semdagar för att hinna göra saker och inte minst ha 5 dagar ledigt! Särbo, mamma och mormor inte helt enkelt att få tiden att räcka till. Även om det är det jag önskar mest. Tiden är dyrbar, så därför har jag lagt ner FB. Skriver någongång på bloggen .Försöker träffa de 3 vänninorna som står mig närmast, som fanns när jag blev sjuk och när pappa dog. Du är en av dom. En riktig vän ska kännas som att det var igår man sågs även om det var ett halvår sedan.Dela sorg och glädje. Jag går på yoga 2 ggr i veckan samt zumba och styrketräning. Det är en ventil ut från all vardag. För att gnälla lite. så bet jag av en tand förra fredagen. Tänkte en liten provisorisk fyllnad. Å nej… hela jävla tanden full med karies. 3 saker att välja på. Dra ut för 1000 kr. försöka laga om roten lever för 1700 kr och om tanden är död, rotfyllning 6000 kr. Jobbade en hel helg med cavit tandfyllning från Apoteket, allt för att man är lojal mot sina arbetskamrater. Hoppas du hittat en man som du mår bra med. Det har du förtjänat 🙂
    (Tanden levde så den är provisorikt lagad för 1700 kr)
    GOD JUL MED STOR KRAM

    ”Allt löser sig sa kärringen innan hon dog”

    Ta ett bad och ta hand om dig själv.Basta!!!!

    Tycker vi går ut och tar en öl snart… el 2 och snacker skit elle vad du vill..

    23 december, 2011 kl. 01:55

  17. Håll oss uppdaterad och god jul *kram*

    21 december, 2011 kl. 12:17

  18. Massor av kramar till dig!!! Jag tänker på dig och kollar in din blogg varje dag!!!

    20 december, 2011 kl. 09:57

  19. reijo

    Bättre att säga dåliga saker än att bara vara tyst!Min Cookie flyttar hit nästa vecka;)Kisse! Ring även om du har sällskap om du vill träffa henne!

    20 december, 2011 kl. 08:23

    • reijo: Katt eller hund?

      13 februari, 2012 kl. 11:19

  20. reijo

    Lämnar ett avtryck;)

    20 december, 2011 kl. 08:17

  21. God Morgon!
    vad roligt att se att du ramlade fram i listan 🙂
    Mindre roligt att läsa att du har det så jobbigt, ta hand om er.

    Kramar

    20 december, 2011 kl. 06:59

  22. Men gud va kul att höra från dig 🙂 Du är en sådan som alltid landar med benen först, så jag är övertygad om att du fixar alla motgånger du haft på sistone oxå. Och en mann – en underbar en – det är du verkligen värd. Håller tummar och tår för er, och hoppas du kommer tillbaka mera regelbundet snart. Kram 🙂

    19 december, 2011 kl. 10:49

  23. Det har allt varit lite tomt på min blogglista med inga uppdateringar från dig. Nog ska allt lösa sig. Det kan väl knappast vara vänsterprasslande Reinfeldt som du har fått jag på. Bland annat med tanke på att hans skalle ser ut som den gör. Utvärtes & invärtes. God jul & gott nytt år! Skriver jag för säkerhets skull redan nu.

    19 december, 2011 kl. 10:43

  24. Jag känner så varmt för dig, när jag såg ditt namn rulla upp på bloglistan… jag vet själv hur det är att bli utbränd och känna sig misslyckad med det mesta. Jag har inte läst något du har lösen på, men skickar över varma kramar och hoppas du träffat en schysst man som kan bli din språngbräda till att må bra igen !! många kramar !

    19 december, 2011 kl. 10:38

Lämna en kommentar