Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Byxmyndig!!

Min kära dotter blev 15 igår. Det har varit ett väldans tjat om att hon blir byxmyndig!! Så istället för ett grattiskort köpte jag ett kort där det står:

  LYCKA TILL!!

 

Hon blir ju straffmyndig oxå så det behövs många lycka till… Fast hon har faktiskt skärpt till sig de senaste veckorna. Jag har lyckats åstadkomma att de har korridorsvakt i skolan sen jag varit där ett par gånger o sett skolkande ungdomar i ett av kapprummen. Sade till både en av lärarna o kuratorn att det är mitt ansvar att få barnen till skolan men att det faktiskt är skolans ansvar att se till att de går på lektionerna.  Det är inga barn som hänger ute i korridorerna längre o Emelie är livrädd att de ska få reda på att det beror på mig 🙂 Tror jag ska nominera mig själv till årets Linköpingsbo 🙂 för det har inte varit så enkelt som det låter!!

10 svar

  1. Det heter ju ”små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer” Kram

    14 februari, 2012 kl. 08:02

  2. Tänk att det behövs en förälder till det… Suck, men lärarna orkar väl inte gå ut och ta ett tag! 😦 Kram

    14 februari, 2012 kl. 07:26

  3. Grattis till dottern! 🙂

    14 februari, 2012 kl. 07:21

  4. Hej igen!

    Nej, förkylningen har inte gett med sig. Nu har jag börjat hosta också och det brukar hålla i sig länge.

    Kram/Gilla

    13 februari, 2012 kl. 11:08

  5. Jag röstar på Kloppan som årets Linköööpingsbo, döh! 😛

    Kram!

    13 februari, 2012 kl. 11:04

  6. Herregud! 15 år!! Hur går det ihop sig för du är väl bara 25? 😉
    Välkommen tillbaka till bloggträsket. Tycker det var en bra sak du såg till. Skolka bör ingen göra. Man ångrar det bara när man blir äldre. Pratar av egen erfarenhet..

    Kramisar

    13 februari, 2012 kl. 10:19

  7. Haha jodå visst är jag skötsam! 🙂
    Grattis till lillasyster 🙂

    13 februari, 2012 kl. 10:07

  8. Anders

    Ett oerhört bra initiativ. Bravo! 🙂

    13 februari, 2012 kl. 09:40

    • Anders: Jag gör vad jag kan för att störa ett dåligt beteende

      13 februari, 2012 kl. 10:21

  9. Ja, det är inte lätt med tonåringar och vad de får och inte får göra. Bra att hon har bättrat sig ändå. Skolan är ju det viktigaste, att kunna förbereda sig för resten av livet.

    Kram/Gilla

    13 februari, 2012 kl. 09:19

Lämna en kommentar