Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Jättesmarrig räksallad!

Stek lite skalade räkor (helst färska) i 3-4 pressade vitlöksklyftor i några min på svag värme. Du kan ha olivolja om du vill. Själv kör jag med en blandning av olivolja o smör för det blir finare stekyta på ffa kött.

*Din favoritsallad. Själv är jag tillräckligt slö för att köpa färdigskuren blandad sallad ( ICAs spröda salladsmix)

*Skivad gurka o tomater

*Färska champinjoner i skivor

*4-5 färska sparrisstänger

*Lite majs på burk

*1/4 rödlök ungefär ( o eftersom jag är galen i parmesanost har jag även det i)

           BLANDA

*2 hårdkokta ägg i klyftor o lite sparristoppar överst. Vitlöksdressing o en varm baguette m. västerbottenost  till är inte fel..

14 svar

  1. Ser verkligen gott ut. Ska prova med att steka räkor som du beskrev. Kramiz

    7 september, 2010 kl. 08:20

  2. Du vet att den salladen kostar mer än 300% mer än ett huvud? (Salladshuvud alltså)

    12 februari, 2010 kl. 12:20

  3. Åh, så sugen jag blev, men det är inte precis dags för nåt sånt så här dags på kvällen. Klockan är alltså 22,55

    Kram/Gilla

    9 februari, 2010 kl. 09:55

  4. Hej vännen. Visst är det fina smycken. Jag har legat sjuk här hela helgen så det har inte blivit mycket till bloggande. Vilket smarrigt recept. Får jag norpa det till min receptblogg. Jag länkar hit till dej i såna fall. ha en toppendag.
    kramen

    8 februari, 2010 kl. 09:50

  5. Gun

    Gud vad gott det låter att steka räkorna i vitlök och olja. Det ska vi göra!

    8 februari, 2010 kl. 08:29

    • Gun: Det är supergott!

      8 februari, 2010 kl. 09:48

  6. Yummie!

    8 februari, 2010 kl. 07:32

  7. Jäklar i den vad det såg smarrigt ut … måste prova 🙂 SVAR: Jag håller inte på halster … Det är en GOD vän bara, inget spännande alls ;-D Kramar

    8 februari, 2010 kl. 07:07

  8. Inte visa såna här smaskigheter när jag är hungrig!! Jag har inte ens orkat att gå ut i köket och fixa i ordning frukost. Ja, ja.. jag får väl sitta här och titta på bilden av räksalladen istället hihi

    8 februari, 2010 kl. 06:32

    • Sussi: Du skulle ha väckt din sambo o frågat om han ville ha. En trevlig morgonpresent

      8 februari, 2010 kl. 03:21

  9. Godmorning Charlotte! 😉

    Ser jätte smaskigt ut, tror jag kidnappar receptet (speciellt då jag älskar räkor). 🙂
    Och publicerar som veckans recept hos mig om en vecka. 🙂
    Har nämligen redan recept till denna veckan!

    Ha en bra Måndag! 🙂

    Kram
    Stevie

    8 februari, 2010 kl. 04:51

    • Stevie: gör det. ju fler som får chansen att äta den desto bättre

      8 februari, 2010 kl. 11:11

  10. Jag vill inte äta din mat mor :O

    7 februari, 2010 kl. 11:36

    • Ellis: Kräsna unge!!

      8 februari, 2010 kl. 07:14

Lämna en kommentar