Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Positivt tänkande!!

Det var en karl som jag expedierade idag som beklagade sig att han bara hade 500 kronor kvar o lönen var försenad

.- Jag har ungefär lika mkt kvar sa jag men jag fick lön i veckan.

Det positiva med det hela är att ingen kommer att gifta sig med mig för pengarna, sa jag.

Jag älskar verkligen mitt jobb men skulle jag få chansen till ett mer välbetalt arbete som jag inte trivdes lika bra med skulle jag nog ta det. Att känna varje månad att man är beroende av sin pappa pga det ekonomiska det är fan inte roligt. Att ta ut 3 veckor semester för att få 5 dagar utbetalade i pengar när man känner att man egentligen skulle behövt 4 veckor är också jobbigt. Men det gör jag för att jag inte ska behöva be min pappa om pengar en månad av tolv iaf!

Emelie frågade mig häromdagen om varför jag inte blev ihop med ngn( när jag hade betalat räkningarna o bara hade 900 kvar). Nähä du sa jag. Då prostituerar jag mig hellre..Man kan inte bli tillsammans med ngn bara för pengarna.  Bättre att vara av med det man tycker är jobbigt på en timme än att ha det 24/7!! O då menar jag inte sex utan att man stör sig på karln ifråga.  Det är ju bara olika former av prostitution egentligen!!

True love conquer

15 svar

  1. Nattis 2.0

    Men du ska ju flytta till en större lägenhet?! Hur har du dår med det?

    3 oktober, 2010 kl. 02:30

    • Nattis: Det ska jag inte just pga ekonomin. Kollade upp bostadsbidraget.. För en 3:ad en hyra på 5500 skulle jag få 500 kronor i bostadsbidrag och för en fyra med en hyra på 7000 skulle jag få 800. Alltså blir det en trea o försöka bli sponsrad till en bäddsoffa av pappa

      3 oktober, 2010 kl. 08:07

  2. Nightmare

    tufft läge..och får hoppas Johnny Depp ringer igen och denna gång när du är hemma.. 😉

    2 oktober, 2010 kl. 01:46

    • Nightmare: Jag tror jag väntar på Carl Philip istället 🙂

      2 oktober, 2010 kl. 09:59

  3. Du har så rätt i det du skriver. Kramiz

    2 oktober, 2010 kl. 01:26

  4. Ja där håller jag med dig. Hellre leva fattigt än att leva i ett kärlekslöst förhållande..

    2 oktober, 2010 kl. 01:17

  5. Usch vad trist att det är så trixigt med pengarna!

    2 oktober, 2010 kl. 10:12

  6. stattinskan

    Ja, de fattigaste i landet är faktiskt inte pensionärerna utan ensamstående mammor med barn. Jag kämpade varenda månad i tio år och oftast gick jag back och fick leva på checkkrediten. Trots det har kottarna blivit hyfsade ungar med empatisk förmåga OCH de vet att uppskatta saker. Inget ont som ínte har något gott med sig (apropå positivt tänkande 😉
    Gomorron du härliga människa!
    Kram

    2 oktober, 2010 kl. 07:58

    • stattinskan: Jag får väl hoppas på det¨samma när det gäller mina barn men det ser inte så ljust ut för tillfället

      2 oktober, 2010 kl. 09:00

  7. Haha….det kanske blir ett extraknäck för dig nu då 😉
    Ha en toppen lördag!
    Kram!

    2 oktober, 2010 kl. 07:21

  8. Byta jobb för bättre lön skulle jag med göra, och ta någon för pengarna är ett säkert nej.. Nope, det var de två andra kryddorna som jag använde, chilikryddan tänkte jag ta til veckan 🙂

    2 oktober, 2010 kl. 07:13

  9. haha så sant…det kan du då vara säker på 😀

    2 oktober, 2010 kl. 06:15

  10. God Morgon!
    Vet precis hur det känns, men inte fasen är det värt att skaffa ett förhållande bara för att få pengar.

    Kram

    2 oktober, 2010 kl. 05:25

  11. En dag kommer du finna lyckan. och få ett bättre jobb! :))

    2 oktober, 2010 kl. 02:12

  12. haha! beror väl på hur karln i fråga är som komparrisson med ens egna person 😉

    2 oktober, 2010 kl. 12:42

Lämna en kommentar