Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Arkiv för 3 juni, 2011

Ibland så kommer det kunder utsända från ”helvetet”!!

Det kom en gammal tant o farbror som skulle hämta ögondroppar idag.. Hon hade  5 st olika på datorn men hon skulle bara ha 3 o visste inte vilka. Eftersom jag inte ville chansa på de 3 senast uttagna så ringde jag upp till ögon o kollade vilka hon skulle ha

Gjorde iordning dem 3 hon skulle ha medans de satt ner eftersom de var gamla o skröpliga o alltså svårt för att stå. När jag ropade fram dem visade det sig att de bara ville ha en 5 ml flaska o inte den förpackningen med 3 flaskor i som läkaren skrivit.

Ändrade men då visade det sig att den ena hade vi inte í orginal överhuvudtaget o den andra fanns bara i 3-pack. Tog då ut en flaska ur en 3-förpackning åt kunden o ändrade priset till det lägre så att det inte skulle drabba dem ekonomiskt. De började gapa om vilken jävla dålig service det var på apoteket som inte hade grejerna hemma o att vi var dumma överhuvudtaget. Men så kan ni ju inte säga sa jag. Jag ringde ju precis ögon för att kolla upp vilka mediciner det var ni skulle ha!

Jaha o den andra flaskan som vi inte hade hemma den fick vi allt åka hem med till dem. Ringde till det apoteket som ligger precis där de bor men de hade den inte heller hemma. Sa till kunden att det apoteket kunde ju beställa hem den så blev det inte så långt för dem att åka men näe de vägrar handla där för det är så dålig service!! Undrar varför?? Det slutade med att jag sa att  chefen fick ringa till dem på tisdag om det hela. Kände att en timme med att bara få skit för allt var mer än nog. Undrar hur kul chefen tycker det är att få men hon har ju iaf högre lön 🙂

 

Och det absolut sorgligaste är att man är mer tillmötesgående mot en som gapar o skriker o är allmänt otrevlig än man skulle vara mot Greta 80 som säger att hon kan åka o kolla på ett annat apotek!!


Genomskinligt eller glasklart?!

Min dotter o hennes kompis är hos kompisens pappa och har varit där sedan i onsdags. Igår pratade jag med hennes kompis

Vill du komma ut på lördag o sova över? Pappa längtar efter dig.

Haha säkert. De har nämligen abstinens efter cigg!!


Da Fish

Fisken är kanonrolig. Besök hans sida o få er ett gott skratt;

Någon skrev till Fisken: ”folk som skriver om hur jädra mycket de har att göra bara är
ute efter bekräftelse och vill höra hur duktiga de är.”
Det är i och för sig grunden i ALLT mitt bloggande, säger han. Haha det är nog dagens bästa kommentar!!


Nu får jag krypa till korset IGEN!!

Ja det har hänt ngn gång förut 🙂 Tydligen var allt som behövdes att stänga av datorn o sätta på den igen för att slippa p-sidorna men jag var så förbannad igår att jag inte gick in på datorn mer. Borde ha insett att han inte skulle skickat ngt till mig som jag inte fick bort men jag kan vara lite impulsiv ibland. På både gott o ont…

Det är ganska svårt att få mig förbannad men när jag väl blir det så tänder jag till ganska rejält.

Förlåt mig för att jag kallade dig pucko även här i cyberspace.  Men jag kan be om förlåtelse iaf o erkänna mina misstag o det är ju en fin egenskap 🙂