Om allt mellan himmel o helvete. Mitt liv men sett från den ljusa sidan

Arkiv för 19 november, 2010

Rasist

Farias mamma (en kompis till Emelie) var här precis. Berättade att en av mina grannar hade refererat till Faria som ”den där negerflickan”. Gud så fult! Jag blir så jävla arg på sånt! Jävla puckon till grannar!!

Jag vet att jag drar många roliga historier som kan verka lite rasistiska men jag tycker att man likväl kan skämta om utlänningar som t ex norrmän eller blondiner. Och förresten norrmän är ju också utlänningar men ni förstår vad jag menar.Mycket kan man  kalla mig för men inte rasist!!


Husmorstips som jag vill bidra med!!

Camilla ( det går inte att länka,sorry) har en del husmorstips på sin sida så då vill jag bidra med mitt:

När du ska till gynekologen o har lurviga ben:

Husmorstips: raka benen

En riktig kvinnas tips: ta på dig stödstrumpor


Dikt!!

Himlen var mörk

månen stod högt

alldeles ensamma, hon och jag

Hennes hår var mjukt

Hennes ögon var blå

Jag visste precis

Vad hon ville göra

Hennes hy så len

Hennes ben så vackra

Jag lät mina fingrar vandra

 Längs hennes ryggrad

Jag visste inte riktigt hur

men jag gjorde mitt bästa

Jag började med att lägga

mina händer på hennes bröst

Minnet av min rädsla

Mitt hjärta som dunkade

Sakta särade hon

de vackra benen

Och när jag gjorde det

fanns det ingen skam

Det kom på en gång

Den vita saften

Äntligen var jag klar

detär äntligen över

Den allra första gången…

JAG MJÖLKADE EN KO!!                                                                                       

Vad trodde du?!


Tävling/Humor utan vetskap??

Är hon inte för go?!

Tänka är svårt att göra när man väl börjat..

Den som gissar vem som kommit med detta bevingande ordspråk ( det får bli ett nu iaf) får” äran” att bli länkad en vecka i min sidokolumn. Ni har till ikväll kl 21 på er

Som man känner sig själv känner man andra. något jag alltid hävdat 🙂


Karma och meningen med livet!!

Livet är fyllt av överraskningar och speciella händelser. Vissa av dessa kan vi förutse, andra dyker upp från intet och kräver att bli bekräftade. Finns det någon djupare mening i vad som händer? Jag vet inte o jag vill nog inte tro det för det skulle innebära att jag blir straffad hårt för nåt och jag kan inte för mitt liv komma på något så elakt jag skulle ha gjort som skulle genererat i allt som jag varit med om. Jag tror dock på att man blir behandlad som man behandlar andra men jag vet ingen som jag har varit direkt elak emot. Däremot sanningsenlig men sanningen svider ju. Tror du på Karma? Förut skulle jag utan att tveka sagt JA på det men idag skulle jag definitivt säga NEJ. Vad har jag gjort för illa för att förtjäna detta?!! Visst var jag inte Guds bästa barn i tonåren men jag tycker att jag redan har betalt för det tusen gånger om. Få är bättre lämpade än jag för att säga att livet är orättvist!! Och varför ska i så fall mina barn straffas? Det finns ingen o då menar jag verkligen INGEN som kan ta hand om dem om jag dör. De flesta har iaf släktingar som skulle ställa upp.

Och ett gammalt inlägg som jag känner starkt för idag:

Vad är då meningen med livet? Alla har vi ju olika uppfattningar om det o det finns inget rätt eller fel. Svaret kan man bara hitta inom sig själv. Och hur hittar man då det berömda svaret?! Ja visste jag det skulle inte frågan finnas. Livserfarenhet b la. Vissa hittar aldrig svaret för de lever inte. Att vara sig själv o stå för den man är. Att vara så avlappnad leder till att man har roligare o njuter mer vilket gör attt man blir en omtyckt person som får mkt kärlek av sin omgivning och det man får ger man gärna tillbaka vilket i sin tur leder till livets mening enligt mig. Att njuta av det o ha så kul man bara kan. Och den viktigaste ingrediensen av alla-KÄRLEK!! Att leva här o nu är en konst som går många förbi i jakten på allt det matriella som vi egentligen inte blir ett dugg lyckligare av. Visst kan det tyckas att vi slösar  bort livet emellanåt men ibland är det skönt att bara vara också. Vi kan inte jaga livet o lyckan, hemligheten är väl att vara nöjd med vad man har o glädjas åt det och att kunna glädjas åt andra när det går bra för dem istället för att vara avundsjuka. Vad tycker du är meningen med livet?